Aanvullende Voorwaarden

Aanvullende voorwaarden

Aanvullende regelgeving met betrekking tot “De Puls”, “Kloosterveld” en “Kolk Meddo”

Enkel in de periode van 1 oktober t/m 31 januari mag men vissen met 2 hengels.

In deze tijd mag maximaal 1 hengel beaasd zijn met vis, stukjes vis, of kunstaas groter dan 2,5 cm voor het vissen op roofvis.
Boven een deel van de Kolk Meddo hangen hoogspanningskabels, met andere woorden “levensgevaar”. Wij raden u dringend aan hier niet te gaan zitten vissen!
  • Nachtvissen is in alle verenigingswateren verboden.
  • Men mag met deze vergunning vissen van 1 uur voor zonsopkomst tot 1 uur na zonsondergang.
  • Oppervlaktevissen is in alle verenigingswateren verboden.
  • Bij “De Puls” is vissen in de hals NIET toegestaan.
  • Kamperen en open vuur (barbecue, kampvuur e.d.) zijn ten strengste verboden!
  • Het is verboden radio’s of dergelijke te laten spelen aan het viswater.
  • Men mag uitsluitend vanaf de oevers vissen.
  • Elke vorm van varen of waden is verboden. (Voerboten en afgeleiden hiervan zijn niet toegestaan).
  • Iedere visser dient in het bezit te zijn van een Schepnet en een Onthaakmat, en deze te gebruiken indien nodig.
  • Gebruik van een leefnet is verboden.
  • Het is verboden vis mee te nemen, weg te geven of te verhandelen.
  • Het gebruik van een meertandige haak (dreghaak) is verboden. (m.u.v. kunstaas)
  • Elektronische beetmelders dienen zo afgesteld te worden dat andere vissers deze niet kunnen waarnemen dan wel hier geen hinder van ondervinden.
  • Alle wateren zijn voorzien van vaste steknummers. Iedere visser dient op/vanaf één aangegeven steknummer (maximaal 1 meter links/rechts van het nummer) te vissen en mag vissers op andere steknummers op geen enkele wijze hinderen.
  • Een visser mag op/vanaf maximaal 1 stek vissen. Ook met zijn/haar tweede hengel wanneer deze is toegestaan.
  • Per stek is maximaal één visser toegestaan.
  • De maximale visafstand is 20 meter binnen het vak van het eigen steknummer. Dit geldt voor alle vormen van visserij!
  • Het maximale werpgewicht (zonder aas/voer) is 30 gram.