Visles voor groep 7A van de Bargerpaske

Donderdag, 18 september 2014

Nadat vorige week groep 7B een visles heeft gevolgd was vandaag groep 7A van de Bargerpaske aan de beurt. De kinderen hadden uiteraard al het één en ander van de andere groep gehoord en hadden er erg veel zin in. Van de 32 kinderen in de klas hebben er al veel eens een keer gevist. De klas was heel geïnteresseerd in de les van de leefomgeving van de vis. Aan het eind van de ochtend werd er geoefend met het onthaken van de vis.

's Middags is de hele klas naar De Puls gefietst. Hier stonden 9 vrijwilligers van WHV de Karper klaar om de kinderen in kleine groepen te begeleiden bij het vissen. De weeromstandigheden waren uitmuntend, het leek wel hoog zomer. De vangsten hadden gelukkig niet onder het mooie weer te lijden, er werd over het algemeen goed gevangen. Op een paar kinderen na had iedereen vis gevangen, sommigen hadden er zelfs meer dan 10. <br> <br>Er werd afgesloten met een groepsfoto en daarna is de hele klas weer richting school gefietst.