R. te Kolstee en P. Wöhrmann winnaars zesde wedstrijd.

Zaterdag, 6 september 2014

Zaterdag 13 september hebben 28 vissers de waterkant opgezocht van de Berkel bij Eibergen om deel te nemen aan de zesde viswedstrijd. Het beloofde een mooie zonnige dag te worden. Vrijdag hadden al enkele verkenners hun hengel uitgegooid om te kijken hoe het op de wedstrijddag het beste gevist kon worden, zij kwamen er al snel achter dat het een moeilijke klus zou worden om vis te vangen.

Mede gezien hun bevindingen viel het voor enkele vissers toch niet tegen. Er werd wederom in twee vakken gevist. Het A-vak zat rechts van de spoorbrug, het B-vak was naar links. De wedstrijdcommissie had de nummers zo uitgezet dat iedereen voldoende plek had.
Na drie en een half uur vissen kon de balans worden opgemaakt. De weegploeg in het A-vak was gauw klaar, hier werden bij enkele vissers geen vis ter weging aangeboden. Eerste werd hier P. Wöhrmann, hij kon 75 vissen aanbieden met een gewicht van 1450 gram, tweede werd C. Slotboom, hij ving 23 vissen met een gewicht van 250 gram. De derde plaats was voor M. Giesen met 12 vissen en een gewicht van 150 gram.
Heel wat beter waren de vangsten in het B-vak. Hier ving R. te Kolstee 46 vissen met een gewicht van 6750 gram. De tweede plaats was voor U. Kotecki. Hij wist 7300 gram vis te vangen en 32 stuks. Derde was J. Reesink met 5 vissen en een gewicht van 6600 gram.
Het A-vak wist in totaal 128 vissen te vangen met een gewicht van 2290 gram, het B/vak had één visje minder maar wel een gewicht van 24680 gram. 20 vissers hadden vis aangeboden aan de weegploeg, 8 vissers konden dit helaas niet.

De tussenstand na 6 wedstrijden:
1.M. te Lintum           460 pnt
2.H. Kuhlmann          460 pnt
3.U. Kotecki              456 pnt
4.W. Vredenberg      455 pnt
5.C. Brockötter          454 pnt

De laatste wedstrijd wordt op 4 oktober gevist in De Kolk Meddo en Kloosterveld Kotten.
De loting zal vanaf half negen plaats vinden aan De Puls.