Vijfde 55+ midweekwedstrijd: Henk Staverman wint met overmacht!

Woensdag, 25 juni 2014

Op dinsdag 24 juni werd de vijfde en laatste 55+ midweekwedstrijd van voor de vakantie in 2014 gevist. Op deze prachtige vismiddag, niet te warm maar zeer aangenaam van temperatuur, verschenen 12 vissers aan het Kloosterveld in Kotten. Wat een prachtig water is dat toch.

De ijsvogels vliegen letterlijk om je hoofd en tegen het riet aan springen de karpers dat het een lieve lust is. En waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken! De vis liet zich uiterst voorzichtig verleiden tot een aanbeet, althans de grote vis. Slechts een enkele brasem werd gevangen, wel gingen er bij een aantal vissers weer gehaakte karpers vandoor. De kleinere vissoorten waren bovenin, op gezette tijden, goed te vangen. Het leek soms ook of ze verdwenen waren. Waarschijnlijk pauze!
Ruim 17 kilo vis en meer dan 400 stuks werden er gevangen. Henk Staverman was vandaag niet te verslaan. Verscholen in het riet ving Henk zijn netje vol en werd een terechte winnaar.

De uitslag was als volgt:
1.H. Staverman          146 stuks, 2240 gram
2. B. Oonk,                     28 stuks,2940 gram
3.C. Brockötter             41 stuks, 1810 gram
4.W. Vredenberg         25 stuks, 2480 gram
5.U. Tieben                  36 stuks, 1640 gram
Na afloop van de wedstrijd werd gezamenlijk een drankje gedronken, een hapje gegeten en werden de eerste vijf wedstrijden geëvalueerd. Algemeen aanvaard werd het voorstel om om 12.00 uur met loten te beginnen, zodat in meer rust kan worden opgebouwd.” Hebben we na de vakantie nog maar 4 wedstrijden?” vroeg een deelnemer. “Jammer, ik kijk hier zo naar uit…!” Een mooier compliment kan de vereniging niet krijgen denk ik. Fijne vakantie allemaal en vis ze toch maar geregeld.
Volgende wedstrijd, op 19 augustus, Meddose Kolk, loten om 12.00 uur.