Eerste 55+ midweekwedstrijd 2014 groot succes. Oude meesters slaan toe!

Woensdag, 30 april 2014

Op dinsdag 29 april werd de eerste 55+ midweekwedstrijd van 2014 gevist Na een winterperiode waarin menig 55plusser zich in het geheim voorbereidde met hoogtestages, trainingsdagen beursbezoek en literatuurstudie, kon er vandaag eindelijk weer om de prijzen gevist worden.

Het advies van de wedstrijdleiding om vlak voor de wedstrijd voorzichtig om te gaan met de echtelijke plicht, was massaal opgevolgd.. Ondanks een voorspelling met wisselvallig weer en de nodige verhinderingen, verschenen toch weer 17 vissers aan de Meddose Kolk. Opnieuw toonden de deelnemers zich zeer gemotiveerd en gespitst op een goed resultaat. Alles werd uit de kast gehaald en niet zonder succes! Bijna 8 kilo vis, 198 stuks werden er gevangen. Met afstand werd de wedstrijd beslist door de oude meesters, Jan ter Haar en Harry Sperwien. Proficiat! De uitslag was als volgt:

1.Jan ter Haar                 46 stuks, 1910 gram
2.Harry Sperwien           15 stuks,2640 gram
3.Dick de Graaf              32 stuks, 736 gram
4.Uli Tieben                    35 stuks, 527 gram
5.Clemens Brockötter  20 stuks, 380 gram

Dankzij Dick van de Graaf was er overigens voor een ieder die de prijsuitreiking afwachtte, nog een (extra) prijs. Dick had voor een doosje eieren voor elke visser gezorgd. Mogelijk een extra stimulans voor de volgende keer en in ieder geval goed voor…..!
Volgende wedstrijd, op 13 mei, (Kotten) zien/horen we of het geholpen heeft!