H. Bosveld en M. Giesen winnen eerste wedstrijd WHV de Karper

Woensdag, 23 april 2014

Op zaterdag 12 april hebben 40 leden van WHV De Karper deelgenomen aan de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Deze wedstrijd werd gehouden in het Twente kanaal aan de achterkant van Intratuin in Lochem.

Normaal was de eerste wedstrijd altijd in de Puls, maar omdat hier groot onderhoud aan was gepleegd kon dat dit jaar geen doorgang vinden.
Dit jaar wordt er voor het eerst in vakken gevist. Dit om een eerlijker visparcours voor iedereen te krijgen. De wedstrijdcommissie had de nummers bij de ingang zowel naar links en rechts uitgezet, wat neerkwam op 20 personen naar rechts en 20 personen naar links.

Dat het vissen in vakken goed had uitgepakt bleek na afloop bij het wegen, de hoge nummers hadden meer gewicht doordat de brasems daar wel zaten. Algeheel winnaar werd H. Bosveld uit het B-vak. Hij wist 3 brasems binnen te halen met een gewicht van 5500 gram. Tweede in het B-vak was R. te Kolstee met 5 vissen met een gewicht van 3800 gram. Derde was B. te Woerd met 2300 gram en 4 vissen.

Winnaar in het A-vak was M. Giesen, hij wist 2 vissen te vangen met een gewicht van 1400 gram. R. Hiddink kon drie vissen aanbieden met een gewicht van 400 gram en werd tweede. De derde prijs in het A-vak was voor Hölken met 1 vis van 375 gram.

De volgende wedstrijd is 3 mei aan de Berkel in Eibergen.