M. te Lintum en C. Slotboom winnen snertwedstrijd WHV De Karper

Maandag, 10 maart 2014

De eerste wedstrijd van 2014 is zaterdag 8 maart 2014 gevist. Dit betrof de jaarlijkse snertwedstrijd. Normaal wordt deze wedstrijd in De Puls gevist maar door het gepleegde onderhoud kon dit nu niet. Er werd uitgeweken naar de twee andere wateren van De Karper.

In het Kloosterveld in Kotten konden 15 vissers hun plaats na loting opzoeken.
In de Meddose Kolk konden 20 vissers hun geluk beproeven. Voor een snertwedstrijd was de temperatuur eigenlijk wel aan de hoge kant. Als je geluk had en een plaatsje in de zon had geloot was het goed toeven, zelfs zonder jas. Maar toch kon iedereen na de wedstrijd met smaak genieten van het heerlijke bakje snert.

Aangezien de watertemperatuur nog wel aan de lage kant is door de koude nachten was het voor iedereen een raadsel hoe het met de vangst zou gaan. Na drie uur vissen kon de balans worden opgemaakt. De weegploegen hadden toch nog wel aardig wat vissen te tellen.

De winnaar in Het Kloosterveld werd M. te Lintum. Hij had 1350 gram verdeeld over 56 vissen. Tweede werd P. König, hij had ook 56 vissen maar het totaal gewicht was 350 gram. Derde werd J. Frontschack met 22 vissen en 700 gram.
In de Meddose Kolk werd C. Slotboom winnaar met 35 vissen met een gewicht van 1100 graam. Tweede was F. Bukovac met 7 vissen en 1900 gram. De derde plaats was voor H. Kuhlman, 1 vis met een gewicht van 2100 gram.

In totaal werden er in Kotten 222 vissen gevangen met een gewicht van 6095 gram. In Meddo 127 vissen met een gewicht van 7630 gram.