Verslag Selectiewedstrijd Nederlands Kampioenschappen

Maandag, 24 juni 2024

22-06-2024 Matchday voor Oscar v.d. Oosterkamp.

Vandaag had ik de eer om als vrijwilliger van W.H.V. de Karper ons toppertje bij de jeugd te assisteren als bankrunner op de federatieve selectiewedstrijd Open Nederlands Kampioenschap dobbervissen U15.

5.00h gaat de wekker om op tijd aan de Linge te Zetten te zijn voor de loting.

Oscar was de avond ervoor al om 20.00h naar bed gegaan ondanks dat het Nederlandse elftal tegen Frankrijk moest spelen.
Na de loting op plek 4 (lastigste plek in het parcour) en de 2,5h opbouwtijd begon de wedstrijd in een heel moeilijk te bevissen Linge.

Stroming van van rechts en wind vol van links is toch heel anders dan het stilstaande water van onze vijvers.

Oscar bleef echter zeer geconcentreerd en fanatiek doorvissen wat uiteindelijk toch een aantal visjes opleverde.

Na 3h vissen klonk het eindsignaal en kregen we in afwachting van de uitslagen een patatje met snack van de organisatie.

Oscar plaatste zich netjes voor het NK en mag 7 september zijn kunstje vertonen in Hellevoetsluis.

Naast Oscar deed jeugdcommissielid Kirina Raterink ook een gooi naar een plaatsje voor het NK.
Kirina viste een 2e plek en daarmee is W.H.V. toch weer prominent aanwezig in te top van Nederland.

J.H.