Van de bestuurstafel.

Donderdag, 11 april 2024

Maandag 8 april was er weer de maandelijkse bestuursvergadering.

Allereerst werd teruggeblikt op de Ledenvergadering van 18 maart jl.
Geconcludeerd kon worden dat die prima is verlopen en dat de leden konden instemmen met de voorstellen van het bestuur. Helaas hebben zich - tot nu toe - nog niet meer mensen aangemeld die willen nadenken over een functie in het bestuur en/of een van de commissies. Er zijn nog steeds vacatures.
De nieuw aangestelde Jeugdcommissaris en de voorzitter hebben inmiddels een gesprek gehad met de Jeugdcommissie. Uitvoerig is gesproken over elkaars verwachtingen en er zijn afspraken gemaakt over een regelmatiger overleg over de voortgang van de activiteiten van de Jeugdcommissie.
De vislessen zijn weer begonnen. De opkomst bij de eerste les op 4 april was prima. Na afloop van de lessen zal de Jeugdcommissie over de resultaten uitvoerig informeren.
Inmiddels heeft ook een gesprek plaatsgevonden met de controlecommissie. Aanleiding daarvoor was dat zich de afgelopen maanden een aantal vrijwilligers hebben gemeld die daarvoor iets willen betekenen. Uitvoerig is nog eens nagegaan wat dit betekent en of aan de voorwaarden waaraan voldaan moet worden, wil het veilig kunnen, worden tegemoetgekomen. De komende weken wordt dit verder uitgewerkt en - mogelijk nog voor de zomer - wordt een proef gestart om dit weer op te starten. De controles door Globe Security zullen overigens gewoon doorgaan.
Over de in de Ledenvergadering van 18 maart aangekondigde ledenenquête moeten we melden dat het ons niet is gelukt deze nog voor de zomer te houden. De voorbereidingen zijn in volle gang. We denken de enquête in september te kunnen uitvoeren.
Dan toch nog maar een keer iets over de Drie-Kolkenwedstrijd. De tijd dringt. Er zijn NOG STEEDS te weinig mensen om dit te organiseren. Het bestuur neemt uiterlijk op 6 mei een beslissing. Dan moeten er voldoende mensen zijn, anders gaat het echt niet door. Wil je helpen, laat het ons dan snel weten.
Het bestuur is bezig na te gaan hoe we de communicatie met de vrijwilligers en de leden kunnen verbeteren. In de Ledenvergadering van 17 maart 2025 (noteer de datum al vast) zal het bestuur een plan voorleggen over de ambities voor de komende jaren. Daartoe zullen in de loop van dit jaar diverse vormen van overleg worden gehouden met alle geledingen van onze vereniging. In ieder geval is er op 13 december een bijeenkomst met alle vrijwilligers. Mogelijk is er in oktober of november nog een keer een extra ledenbijeenkomst. Via de website worden jullie op de hoogte gehouden.
Tot slot. Heb je vragen of wil je gewoon iets weten, neem contact met ons op. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het een keer bijwonen van een bestuursvergadering.
Wij zien er naar uit. De eerstvolgende bestuursvergadering is 6 mei.