Van de bestuurstafel.

Vrijdag, 22 maart 2024

Mooie opkomst bij de Ledenvergadering van 18 maart.

Maandag 18 maart was het dan weer zo ver, de jaarlijkse Ledenvergadering van onze Vereniging.
Een mooie opkomst dit keer, bijna 40 leden zaten rond half acht klaar om met elkaar vast te stellen hoe 2023 was verlopen, maar zeker ook hoe en wat we het komende jaar zullen gaan doen.
Een stevige agenda, maar vooraf was al veel gecommuniceerd. De vergadering verliep dan ook prima.
Een paar van de besproken onderwerpen.
De voorzitter gaf aan het begin van de vergadering aan erg blij te zijn met de respons op de acties van eind vorig jaar om meer bestuursleden en vrijwilligers te krijgen, immers we konden 3 nieuwe leden voor de controlecommissie en 1 voor de jeugdcommissie verwelkomen. Daarnaast konden we een voorstel doen voor een nieuwe penningmeester en een jeugdcommissaris.
Teleurstelling was er ook, we hebben nog steeds geen secretaris kunnen vinden en niet iemand voor de functie van wedstrijdcommissaris en beheer en onderhoud van de viswateren. Nogmaals benadrukte de voorzitter dat het toch mogelijk moet zijn om vanuit onze ruim 3.000 leden deze functie te kunnen vervullen. Meld je aan, loop een keertje mee, kijk of het iets voor je is.
Het jaarverslag 2023 en het financieel verslag 2023 werden besproken. Niet alles kon worden gerealiseerd, maar uiteindelijk kunnen we terugzien op een goed 2023.
Het jaarplan en de begroting voor 2024 is besproken en vastgesteld. Het bestuur heeft ervoor gekozen de activiteiten in 2024 vooralsnog te beperken tot de bekende lopende zaken, omdat er op het moment van de vaststelling ook voor wat betreft 2024 niet voldoende mensen beschikbaar zijn.
De contributie voor 2025 en 2026 zal beide keren met € 2,50 per jaar worden verhoogd. De afgelopen drie jaar heeft geen verhoging plaatsgevonden. De komende jaren zullen de kosten - o.a. voor de afdrachten ter bekostiging van de Vispas, e.d. - toenemen en is een verhoging van de contributie noodzakelijk.
Het Huishoudelijk Reglement is aangepast. De VertrouwensContactpersoon en de Vertrouwenspersoon zijn in een apart artikel opgenomen. Voorts werden de tarieven voor de vrijwilligersvergoedingen aangepast.
Er werd opnieuw aandacht besteed een Sociale Veiligheid en Privacy aan de waterkant. Zoals bekend wil De Karper volledig voldoen aan de voorwaarden die NOC*NSF stelt voor wat betreft Sociale Veiligheid. Voor wat betreft de reglementen, e.d. voldoet de Karper inmiddels aan alle voorwaarden. Het is aan de leden om deze na te leven, maar en vooral ook bij het zien van ongeregeldheden dit te melden. Alleen dan kan dit slagen.
Tot slot konden twee nieuwe bestuursleden worden verwelkomd. Geert ten Hagen werd benoemd tot penningmeester en Ruud van de Graaf werd benoemd tot jeugdcommissaris.
Bij de rondvraag werd gememoreerd dat het doorgaan van de Drie-Kolkenwedstrijd onzeker is. Er zijn onvoldoende mensen beschikbaar om dit - verantwoord - te kunnen organiseren. Er moeten zich dus mensen melden, anders gaat het echt niet door. Wil je meehelpen, meld je dan, het is echt zeer kort dag.
Aan het eind van de vergadering werd nog even aandacht gevraagd voor de binnenkort te houden enquête onder de leden. Om mee te kunnen doen moet je bij Sportvisserij Nederland een account hebben. Heb je die nog niet regel dat nog even. Ga naar de website van Sprotvisserij Nederland en laat je gegevens achter (kopje rechtsboven: inloggen of registreren).
Voordat de voorzitter de leden nog uitnodigde voor een drankje om nog even na te praten, werd Anton Hardiek, tot dan penningmeester, nog even in het zonnetje gezet. De voorzitter dankte Anton voor zijn inzet, zeker voor wat de beginperiode van zijn penningmeesterschap, immers toen was het zeker nog geen gespreid bedje. Hij kreeg een envelop met inhoud en een bloemetje voor het thuisfront.
Na afloop werd in Bar-Restaurant DUCO nog even nagepraat.
Noteer al vast de datum voor de eerstvolgende Ledenvergadering: 17 maart 2025.