Seizoen 2024

Donderdag, 22 februari 2024

2024 Is al even een feit. Het hengelsportseizoen staat op het punt om weer in alle hevigheid los te barsten. Wisten jullie dat onze vereniging meer dan 3000 leden heeft? En dat die allemaal gebruik kunnen en mogen maken van onze verenigingsvijvers?

Dit toenemend aantal leden vraagt van ons allen een moment om even na te denken. Na te denken over de manier hoe wij om willen gaan met elkaar langs de waterkant. Hoe wij om willen gaan met de regels die er zijn om de hengelsport te beschermen. Hoe wij om willen gaan met de natuur en onze geschubde onderwater vrienden.

De hengelsport is en blijft een balans tussen geven en nemen in een natuurlijke omgeving. Wij, WHV De Karper, zijn zuinig op onze vijvers. Wij koesteren onze natuur en de vissen die er leven. Wij beschermen deze biotopen omdat wij nog lang van onze hobby willen genieten.

Ook in 2024 zien wij toe op het naleven van de regelementen. Overlast, wangedrag maar zeker gedrag met een negatieve invloed op het dierenwelzijn heeft ook langs de waterkant geen plek en zal bij constatering leiden tot inname van de VISpas en de bijbehorende toestemming (en).

Zie of hoor jij dat deze reglementen niet worden nageleefd en/of ondervind jij overlast tijdens jouw welverdiende momenten langs de waterkant? Laat het ons dan weten. Dit kan per e-mail naar info@whvdekarper.nl of bel bij acute overlast naar Globe security. Zij zijn belast met de opvolging van dergelijke meldingen en hebben namens het bestuur het mandaat om op te treden. Het telefoonnummer vind je op de borden van Globe aan de waterkant.

Ook langs de waterkant begint een beter milieu bij jezelf. šŸ¤

Ricardo Schippers
Voorzitter