Van de bestuurstafel.

Dinsdag, 6 februari 2024

Maandag 5 februari was er weer de maandelijkse vergadering van het bestuur.

Een belangrijk onderwerp deze keer was het financieel verslag 2023, waarbij het met name ging over de samenstellingsverklaring van de accountant. Deze werd door het bestuur besproken en vastgesteld. Op 20 februari bespreekt de kascommissie het verslag, waarna het op 18 maart ter goedkeuring zal worden aangeboden aan de ledenvergadering. Verder was de agenda voor de Ledenvergadering aan de orde. Agendapunten zijn verder: het jaarverslag 2023, het jaarplan en de begroting 2024, wijziging van het Huishoudelijk Reglement (invoeging werkwijze Vertrouwenscontactpersoon en de Vertrouwenspersoon), verantwoording over Sociale Veiligheid (incl. AVG) en de aanpassing van de contributie 2025 en 2026. In de Ledenvergadering van 18 maart zal het bestuur ook voorstellen doen over de benoeming van nieuwe bestuursleden ter voorziening in de vacatures van secretaris, penningmeester en jeugdcommissaris. Met kandidaten die zich daarvoor gemeld hebben is uitvoerig besproken. Als er leden zijn die zich alsnog als kandidaat voor een van deze functies willen melden, zijn die uiteraard van harte welkom. Dit kan overigens nog tot uiterlijk twee weken vóór de dag (tot 4 maart) van de Ledenvergadering. Aanmelding daarvoor dient schriftelijk plaats te vinden bij het bestuur (secretaris@whvdekarper.nl). Verder is het bestuur voornemens een ledenenquête te houden. Daarbij is het van belang dat van zoveel mogelijk leden het emailadres bekend is. Is dat bij jou nog niet het geval, regel dat dan alsnog. Dat kan heel eenvoudig. Ga naar de website van Sportvisserij Nederland (www.sportvisserijnederland.nl). Klik vervolgens op: inloggen. Heb je nog geen account maak er dan een aan. Daarna ben je ook voor de Karper per email bereikbaar.

Dan nog even ander nieuws.
Het bestuur heeft onlangs een kennismakingsgesprek gehad met de nieuwe wethouder, mevrouw Sylvia Fleuren. Zij heeft o.a. Sport in haar portefeuille. Nog eens is er bij haar op aangedrongen hoe belangrijk het voor De Karper is dat onze vereniging erkend wordt als Sportvereniging. Uiteraard heeft zij ons aangehoord en toegezegd hier nog eens naar te zullen kijken. Verder kunnen we nog melden dat in de eerste week van maart de Sportkrant Winterswijk weer verschijnt. De Karper heeft daarin een eigen pagina kunnen invullen.

LEDENVERGADERING 18 MAART 2024

Toch nog maar even ter herinnering. Op 18 maart is er de jaarlijkse Ledenvergadering. De agenda staat vanaf 4 maart op de website. De agenda met alle bijlagen ligt vanaf 19.00 uur bij Hotel Frerikshof ter inzage. De vergadering begint om 19.30 uur.

JIJ KOMT TOCH OOK?