Van de bestuurstafel.

Woensdag, 17 januari 2024

Dinsdag 16 januari was de eerste bestuursvergadering van 2024.

In deze vergadering werden het jaarverslag van de secretaris en het financieel verslag van de penningmeester besproken en vastgesteld. Hoewel we in het afgelopen jaar nogal wat problemen hadden om de personele bezetting rond te krijgen, was 2023 toch een goed jaar. Veel kon wel doorgaan. In financieel opzicht was het zeker een goed jaar. Het ledental nam opnieuw toe en was eind 2023 3.088. Bovendien werden meer dag-/en weekkaarten verkocht waardoor de inkomsten aanzienlijk toenamen.
De afspraken met Globe Security zijn bevestigd. Bovendien is besloten in het voorjaar te onderzoeken of het (her-)inrichten van een eigen controlegroep - naast de controles door Globe Security - mogelijk is. Tijdens en na de Ledenvergadering van 16 oktober hebben zich hiervoor een aantal leden aangemeld.
Inmiddels zijn afspraken gemaakt met kandidaat-bestuursleden. De komende weken zullen zij "meedraaien" in het bestuur. Het is de bedoeling dat deze kandidaten in de Ledenvergadering van 18 maart zullen worden benoemd.
Voorts is een voorstel besproken om de contributie in 2025 en 2026 te verhogen. Voor beide jaren wordt de contributie met € 2,50 per jaar verhoogd. Voor jeugdleden is de verhoging 2 keer € 1,00. De Ledenvergadering van 18 maart zal worden gevraagd hiermee in te stemmen.
Zoals eerder aangegeven is de administratie van De Karper per 1 januari 2024 uitbesteed aan een administratiekantoor. De procedures rond de afhandeling van facturen, declaraties e.d. wordt hierdoor aangepast. Ook is een nieuw model voor een declaratieformulier vastgesteld. Betrokkenen zullen binnenkort over de nieuwe werkwijze worden geïnformeerd. Als er daarna nog vragen zijn, kun je daarvoor terecht bij de penningmeester.
Tot slot was de agenda voor de Ledenvergadering van 18 maart a.s. onderwerp van gesprek. Naast de reguliere punten als: jaarverslag, financieel verslag zal aandacht worden besteed aan Sociale Veiligheid, AVG en ontwikkelingen in de hengelsport.
De eerstvolgende bestuursvergadering is 5 februari. Belangrijkste agendapunten zullen dan zijn: het financieel verslag van de accountant en de voorbereiding van de agenda voor de Ledenvergadering van 18 maart a.s.
Heb je ideeën, suggesties of opmerkingen, laat het ons weten. Wil je een keer een bestuursvergadering bijwonen, ook dat kan. Meld je daarvoor aan bij secretaris@whvdekarper.nl en we nemen contact met je op.

Tot slot

Vergeet vooral niet de datum 18 maart - de jaarlijkse Ledenvergadering - in je agenda te zetten. Kom weer met velen, net zoals dat het geval was op 16 oktober jl. Wat zou het toch mooi zijn als we dit aantal leden voor de toekomst kunnen blijven verwelkomen.