Drie Kolken viswedstrijd van W.H.V. De Karper groot succes

Zaterdag, 23 september 2023

Zaterdag 23 september 2023 werd door de W.H.V. De Karper- wederom de “Drie Kolken wedstrijd” georganiseerd voor de leden van hengelverenigingen in en rond Winterswijk.

De opzet van de “Drie Kolken wedstrijd” is dat de verenigingen één of meer teams van 3 vissers afvaardigen, waarbij de deelnemende teams zich weer opsplitsen over de 3 viskolken van W.H.V. De Karper ”De Puls, Kolk Meddo of Kloosterveld”.
De wedstrijd duurt van 9.00 uur tot 13.00 uur en er wordt gevist op gewicht. Het totaal van de door de teamleden in elke kolk bij elkaar geviste gewicht/wedstrijdpunten bepaalt de einduitslag.
Al vroeg voor aanvang van de wedstrijd hadden de 27 deelnemers zich bij elke kolk verzameld om te loten voor hun visstek. Om 7.30 uur werd er geloot en konden de deelnemers hun visstek opbouwen. Omdat er als team gevist wordt en de meeste vissers het viswater kennen werden al snel de steknummers uitgewisseld met de andere teamleden. Ook tijdens de wedstrijd werden de vangsten onderling uitgewisseld.
Na 4 uur vissen kon de weegploeg aan de slag om de vangsten te registreren en door te sturen naar de rekenkamer. Het mooie aan deze dag was dat iedere deelnemer vis kon aanbieden, waarbij de verschillen in gewicht soms wel heel groot waren.

In het totaal werd ruim 55 kilo vis gevangen.
“De Puls “        26,17 kilo
“Kloosterveld     8,56 kilo
“Kolk Meddo”   20,72 kilo

De prijsuitreiking vond plaats bij café Spiekerman in Meddo, waar de vissers een kopje koffie en een consumptie aangeboden kregen van de W.V.H. De Karper. De organisatie had ervoor gezorgd dat iedere deelnemer met een prijs naar huis ging, dit keer een mooi gevulde vleesschaal en voor iedere deelnemer een zak lokvoer beschikbaar gesteld door Hooked on Fishing.

EindstandTeamTotaal Gewicht

1WHV De Karper 2 W´wijk        17.61 kilo