Van de bestuurstafel.

Woensdag, 13 september 2023

Dinsdag 12 september was er de eerste bestuursvergadering na de vakantie. Een agenda met een aantal kleinere puntjes die al te maken hebben met de voorbereiding van 2024. Hoofdpunt van de vergadering was de voorbereiding van de EXTRA LEDENVERGADERING op maandag 16 oktober a.s.

Een belangrijk agendapunt zal zijn de wijziging van de Statuten en het Huishoudelijk Reglement.
Zoals bekend zijn leden van bij Sportvisserij Nederland aangesloten verenigingen sinds 1 januari 2023 tevens lid van Sportvisserij Nederland. In de statuten zal hier voor een artikel moeten worden opgenomen.
Verder zal de bepaling dat een bestuurslid slecht eenmaal herbenoembaar is komen te vervallen.
Voorts zal een bepaling worden opgenomen die de wijziging van de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen voorschrijft. Daarin wordt geregeld hoe het bestuur is geregeld als het zittende bestuur er niet - meer - toe in staat is.
Als laatste zal het door de Ledenvergadering van 21 maart 2022 vastgestelde moratorium in de statuten worden opgenomen. Het bestuur is dan verplicht, alvorens een gesprek kan plaatsvinden over het eventueel in de VisPas in te brengen viswater, de ledenvergadering te raadplegen over de voorwaarden waaraan het overleg moet voldoen.

Aansluitend zal het Huishoudelijk Reglement moeten worden aangepast. De bepalingen over het dubbele lidmaatschap worden ook in het Huishoudelijk Reglement opgenomen.
Verder zullen de bepalingen voor de verhuur van onze viswateren aan derden verder worden aangescherpt.

Een ander belangrijk agendapunt is de zorg van het bestuur over de beschikbaarheid van bestuursleden en vrijwilligers voor de diverse commissies.
Ondanks de vele gesprekken en acties die zijn gevoerd, zijn we er nog steeds niet in geslaagd opvolgers te vinden voor de in maart aanstaande vertrekkende bestuursleden, waaronder de secretaris en de penningmeester. Al eerder gaf het bestuur aan dat het voortbestaan van de vereniging aan de orde is, als daarin geen verandering komt. Het is echt later dan TWEE VOOR TWAALF. Er moeten echt mensen komen die het stokje willen overnemen. Kom daarom vooral op 16 oktober naar Frerikshof om met ons mee te denken over een oplossing. Het kan toch niet zijn dat een vereniging met ruim 3.000 leden geen bestuursleden en voldoende mensen kan vinden voor de diverse commissies.

Binnenkort volgt een uitnodiging met een toelichting op de agendapunten. Vanaf 2 oktober staat de volledige agenda met de bijlagen op de website. Op 16 oktober liggen de agenda en de bijlagen bij Frerikshof ter inzage.

Heb je vragen en/of suggesties, laat het ons weten. We nemen dan snel contact met je op.