Van de bestuurstafel

Zaterdag, 24 juni 2023

Op maandag 19 juni hield het bestuur de laatste vergadering voor de zomerperiode.

Veel was er dit keer niet te bespreken, wel een paar belangrijke zaken.
In de Ledenvergadering van 20 maart jl. hebben wij jullie uitvoerig geïnformeerd over onze aanpak om ook binnen de Karper zorg te dragen voor een Sociaal Veilig klimaat. Inmiddels hebben wij ons aangesloten bij de regeling die veel verenigingen in Winterswijk volgen van de WUh, de Winterswijkse Uitdaging die maatschappelijke organisaties ondersteunt, waarvan een Vertrouwenspersoon ook onderdeel is. De Karper heeft zelf een Vertrouwenscontactpersoon aangesteld. Dat is Jeroen Hijink. Jeroen heeft daartoe bij NOCNSF een cursus gevolgd. Je kunt Jeroen te allen tijde benaderen met bijvoorbeeld een vraag of dit iets voor de Vertrouwenspersoon is, dan wel of het om een klacht gaat die bij het bestuur thuishoort. Gegevens over breikbaarheid, e.d. vind je elders op de website. Over de precieze werkwijze volgt nog een nadere toelichting.

Verder is besloten Steven Hijink te benoemen tot Jeugdcommissaris. Hij was al voorzitter van de Jeugdcommissie. Het bestuur heeft gemeend hem Jeugdcommissaris te maken, waarmee nog eens wordt benadrukt hoe belangrijk de ontwikkeling van de jeugdactiviteiten bij onze vereniging is. Steven woont voortaan ook de bestuursvergaderingen bij.

In september pakken we de draad weer op. Dan wordt de eerste discussie gevoerd over de plannen en de begroting voor 2024. Heb je suggesties of ideeën, laat het ons weten. Dit natuurlijk al vast ter voorbereiding op de ledenvergadering van 18 maart 2024. Noteer de datum al vast. Zorgen zijn en blijven er nog steeds over de samenstelling van het bestuur. In maart volgend jaar vinden er een aantal mutaties plaats, waardoor dringend nieuwe mensen nodig zijn. Meld je aan, we hebben je dringend nodig. Binnenkort meer daarover.

groetjes,

Bestuur