Van de bestuurstafel.

Dinsdag, 9 mei 2023

Maandag 1 mei bespraken we in de bestuursvergadering de volgende zaken.

Vertrouwenscontactpersoon/Vertrouwenspersoon.
Zoals we in de Ledenvergadering van 20 maart jl. al aankondigden hebben we een besluit genomen over de aanstelling van een Vertrouwenscontactpersoon en een Vertrouwenspersoon. Tijdens de bestuursvergadering hebben we een gesprek gehad met een kandidaat voor de functie van Vertrouwenscontactpersoon. Betrokkene gaat binnenkort naar de daartoe vereiste cursus bij NOCNSF en zal daarna benoemd kunnen worden. Voor wat betreft de Vertrouwenspersoon is besloten aan te sluiten bij de door de Winterswijkse Uitdaging WUh gecontracteerde Vertrouwenspersonen. Binnenkort zal hierover meer bekend worden.

Onderhoud Puls en Meddo
De werkzaamheden bij de Puls zijn afgerond. Na de kap van de beide eiken langs de parkeerplaats, zijn ook inmiddels de nieuwe bomen geplant. Ook Meddo is klaar, echter daar hebben we moeten besluiten nog een deel gesloten te houden omdat het gras nog onvoldoende aangetrokken is. Eind deze maand gaat ook dat deel weer open.

Openingswedstrijd / Nationale Hengeldag op 27 mei
Helaas is het op dit moment nog onzeker of deze kan doorgaan. Er zijn gewoon te weinig vrijwilligers om dit mogelijk te maken. Er is nog weer eens een oproep om te helpen geplaatst. Als er eind deze week niet voldoende mensen zijn, moeten we deze activiteit opnieuw afblazen.

Jeugdactiviteiten
Zoals je in de publiciteit al hebt kunnen lezen, zijn de vislessen van 2023 zeer succesvol verlopen. Ruim 30 kinderen hebben dit jaar deelgenomen. Een prima resultaat dat perspectief biedt voor de toekomst. Complimenten aan de Jeugdcommissie die dit heeft gerealiseerd.

Erkenning als Sportvereniging in relatie tot het Landelijke Sportakkoord II
Het is bekend dat de Karper al jarenlang probeert in Winterswijk erkend te worden als Sportvereniging. Ondanks de vele inspanningen en gesprekken met politici is het ons nog steeds niet gelukt om die erkenning te verwerven. Dit ondanks het feit dat de Karper - via Sportvisserij Nederland - lid is van NOCNSF, de Nederlandse Sportkoepel, waar alle Sportverenigingen in Nederland bij zijn aangesloten. Gemeenten moeten uiterlijk eind juni een - aangepast - lokaal sportakkoord vaststellen. Dit is uitvoering van het Landelijk vastgestelde Sportakkoord II. Recent hebben we nog weer contact gehad met de Gemeente Winterswijk over de stand van zaken. Het blijft voor ons onzeker of de Gemeente ons in de plannen zal opnemen. Wij houden de vinger aan de pols.