Van de bestuurstafel.

Woensdag, 8 februari 2023

Maandag 6 februari was er weer een vergadering van het bestuur.

De rapportage van de accountant was onderwerp van gesprek. De bevindingen waren comform de door de penningmeester opgestelde jaarrekening. Binnenkort is er een gesprek met de kascommissie en op 20 maart a.s. wordt het financiële verslag - samen met het jaarverslag - ter goedkeuri ng voorgelegd aan de Ledenvergadering.
Op verzoek van de Karper en de Hengelsport Federatie Midden-Nederland is er vorige week een visserijkundig pnderzoek uitgevoerd in de retentievijver aan de Oostervoort. Al enige tijd vindt er overleg plaats met het Waterschap en de Gemeente Winterswijk om na te gaan wat er aan te doen is om de steeds weer terugkerende problemen met blauwalg een halt toe te roepen. Zodra er meer bekend is over de uitkomsten en welke maatregelen er nodig zijn, zullen wij daar op terug komen.

Verder is besloten de 3-Kolkenwedstrijd die gepland stond voor 23 april a.s. uit te stellen tot 23 september. Het lukt de organisatie niet om voldoende menskracht beschikbaar te hebben om dit door te laten gaan. Noteer alvast de nieuwe datum, 23 september.

Zoals bekend is er op 20 maart a.s. weer de jaarlijkse Ledenvergadering bij Hotel Frerikshof in Winterswijk. De agenda is - ngenoeg - klaar. Naast de gebruikelijke punten, zoals het goedkeuren van het jaarverslag 2022, het financiële verslag 2022, het jaarplan en de begroting voor 2023, staat de contributievaststelling voor 2024 op de agenda. Voorts staat de (her-)verkiezing van bestuursleden op de agenda. Nog steeds zijn daar vacatures. Dus als je belangstelling hebt, meld je dan bij een van de bestuusleden. Een mailtje naar: secretaris@whvdekarper.nl kan natuurlijk ook.
In het tweede deel van de vergadering willen wij met de leden discussiëren over een tweetal actuele onderwerpen, t.w. "hengesport en activisme" en "sociale veiligheid" bij de Karper. Kortom, genoeg reden om op 20 maart naar de Ledenvergadering te komen. We rekenen op jullie komst.

Tot slot.

De winter lijkt een beetje op zijn retour. Langzaam wordt het tijd de visspullen weer uit het vet te halen. Het Kloosterveld en de Puls liggen er - mede dankzij de inspanningen van de leden van de commissie beheer en onderhoud - weer schitterend bij. Helaas geldt dat nog niet - helemaal - voor de Meddose Kolk. Het slechte weer van de afgelopen periode heeft ons danig parten gespeeld. Alles is er op gericht om ook dit zo spoedig mogelijk weer op orde te krijgen. Natuurlijk kan er gevist worden. Slechts een deel blijft nog tot begin april afgesloten.