Van de bestuurstafel.

Dinsdag, 13 december 2022

Maandag 12 december jl. vergaderde het bestuur de laatste keer van dit jaar. Zoals gebruikelijk bij de laatste vergadering van het jaar een volle agenda. De belangrijkste zaken op een rijtje.

Het door de Jeugdcommissie aangeleverde programma voor het komende jaar werd besproken en - inclusief de daarbij behorende begroting - vastgesteld. Helaas kan ook het komende jaar - nog - niet alles worden gerealiseerd, maar er staat wel degelijk het een en ander op het programma. Onder het hoofdstuk Jeugd kun je daar meer over vinden. Wij wensen de Jeugdcommissie daarbij veel succes.

Het wedstrijdprogramma voor 2023 werd besproken en vastgesteld. Er zijn zeven Zomercompetitiewedstrijden, tien 55+wedstrijden, een openingswedstrijd, een dameswedstrijd en een snertwedstrijd. Nieuw bij de 55-wedstrijden is dat er ook er ook daar een competitiewinnaar komt. Doorgaan van alle wedstrijden blijft afhankelijk van voldoende vrijwilligers die meehelpen dit te organiseren. In het Jeugdprogramma vind je de data voor de jeugdwedstrijden.

Bij de Puls worden in de eerste weken van januari onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. De Puls zal daardoor enkele weken helemaal gesloten zijn.

Het jaarplan en de begroting voor 2023 zijn uitvoerig onderwerp van gesprek geweest. Beiden zijn vastgesteld en zullen ter goedkeuring aan de Ledenvergadering van 20 maart a.s. worden aangeboden. Binnenkort meer daarover.

Zoals gebruikelijk vond evaluatie en bijstelling van de AVG plaats. Vastgesteld kon worden dat de Karper aan alle voorwaarden die de AVG stelt ruimschoots voldoet. Het bestuur is voornemens in de Ledenvergadering aandacht te besteden aan Sociale Veiligheid binnen de vereniging. In de onlangs gehouden sessie met een vertegenwoordiger van NOCNSF bleek dat de Karper veel zaken hieromtrent prima geregeld heeft, maar dat de indruk bestaat dat hierover binnen de vereniging - te - weinig bekend is.

Bij de verkoopadressen van vergunningen hebben zich ook enkele wijzigingen voorgedaan. Informatie daarover vind je elders op de website.

Het Huishoudelijk Regelement is onderwerp van gesprek geweest. Vastgesteld is dat een aantal vergoedingen voor vrijwilligers niet eenduidig genoeg zijn geformuleerd. De voorgestelde wijzigingen zullen ter goedkeuring aan de Ledenvergadering van 20 maart worden voorgelegd.

In een onlangs door de Hengelsport Federatie Midden-Nederland georganiseerde bijeenkomst is uitvoerig aandacht besteed aan het thema "Hengelsport en Activisme". Toenemend worden hengelsportverenigingen aangesproken op het gedrag van vissers aan de waterkant. Ook de politiek bemoeit zich daarmee, Sportvisserij Nederland komt binnenkort met een plan van aanpak om de hengelsport onder de aandacht te brengen. In de Ledenvergadering van 20 maart zal hieraan aandacht worden besteed.

Kortom, er is nogal het een en ander aan de orde geweest, maar dat is zeker ook het komende jaar het geval. Noteer vooral al vast de datum 20 maart 2023, de eerstvolgende Ledenvergadering. En, je weet het hé, wil je een keer een bestuursvergadering bijwonen om te zien of besturen iets voor je is, neem contact met ons op. We hebben je nodig. Zonder voldoende vrijwilligers kan een vereniging niet bestaan en dat geldt zeker ook voor de Karper.

Dank voor een ieders inzet het afgelopen jaar. Ook in 2023 rekenen we op jullie. Rest ons jullie al vast fijne feestdagen toe te wensen en een voorspoedig 2023.