Henny Wiegerinck wint laatste 55-Plus wedstrijd

Dinsdag, 20 september 2022

11 vissers waren dinsdagmiddag naar ”de Puls” gekomen om de laatste 55-Plus wedstrijd van 2022 te vissen. Om 12 uur werd er geloot, 7 vissers mochten plaats nemen aan de lange zijde van de Puls en 4 vissers aan de zijde van de keet.

Omdat het water zo laag staat en de oevers stijl en glad zijn was het af en toe glibberen en klauteren om op de viskist te komen.
Toen uiteindelijk iedereen gesetteld was kon de wedstrijd om 13 uur beginnen. Als snel bleek dat aan de lange zijde meer vis gevangen ging worden dan aan de keet zijde.
Henny Wiegerinck wist maar liefst 13,54 kilo te vangen en eiste daarmee de wedstrijdwinst op.
Tweede werd Uli Tieben met 12,17 kilo en Bertus ten Harkel derde met 6,62 kilo.
In het totaal werd er ruim 54 kilo vis gevangen, waardoor het meteen de beste wedstrijd van het seizoen was.
In het totaal is dit jaar tijdens de 8 wedstrijden 172,5 kilo vis gevangen.

Na afloop konden de deelnemers als afsluiting van het seizoen genieten van een drankje en Anton Hardiek had gezorgd voor een grote schaal met lekkere hapjes.
De wedstrijden werden mede ondersteund door Hooked on Fishing.

Om de 55-Plus nog attractiever te maken zal deze in 2023 als 55-Plus competitie gevist worden.

Uitslag:
1 Henny Wiegerinck 13540 gram