Bestuursvergadering 13 juni.

Maandag, 20 juni 2022

Maandag 13 juni was er weer een bestuursvergadering. Veel te bespreken was er niet. Kennelijk geldt dat we nu vissen en minder vergaderen. Vrijwel alles verloopt op dit moment zoals we dat voorzien hadden. Een paar punten zijn het vermelden waard.

Geconstateerd kan worden dat de controles prima verlopen en dat zich nauwelijks problemen voor doen. Het lijkt er op dat de maatregelen in ieder geval opleveren dat er minder overlast is. Wel blijft de oproep, zie je ongeregeldheden, meldt ze dan. Er wordt echt op gereageerd.
Ook over het wedstrijdprogramma konden we kort zijn. Alles loopt zoals gepland. De deelname valt nog wat tegen. Mogelijk zijn we door de Coronaperikelen het wedstrijdvissen wat ontwend. Heb je interesse meld je aan.
Het Jeugdprogramma verloopt prima. De vislessen zijn afgerond. De wedstrijden voor de jeugd vinden de komende periode plaats. Succes daarbij.
In financieel opzicht gaat het de vereniging prima. Het ledental loopt rond de jaarwisseling altijd iets terug, maar is weer op het gemiddelde niveau van ca. 2.500. Mede daardoor loopt de begroting prima in de pas.
Rondom de plannen voor de renovatie en groot onderhoud van de Puls zijn er de afgelopen periode tal van gesprekken gevoerd. De contouren voor de opzet van een goed plan worden steeds duidelijker. Mogelijk kan er al binnen het bestuur in augustus een eerste discussie plaatsvinden over de verdere uitwerking. Heb je belangstelling om te weten welke ideeën er zijn, neem contact met ons op. We praten je graag bij. Zoals jullie hebben kunnen zien is de bank bij de Puls “gesneuveld”. Binnenkort zal deze worden hersteld.
Dan kort nog even iets over de politieke ontwikkelingen in Winterswijk. Zoals je ongetwijfeld hebt gezien heeft Winterswijk sinds 14 juni weer een missionair College van B & W. In het coalitieakkoord dat de partijen zijn overeengekomen valt op dat er iets staat over vissen in de Kleiput. Mogelijk hebben onze inspanningen daaraan bijgedragen. We gaan zien hoe zich dat verder ontwikkelt. Binnenkort zullen we het College een uitnodiging sturen voor een “werkbezoek” aan onze Vereniging. Uit informele contacten is ons gebleken dat het College dit zeker positief zal benaderen.
De eerstvolgende bestuursvergadering is – in principe – 1 augustus a.s. Heb je ideeën, suggesties of ander sinds, of wil je een vergadering bijwonen, laat het ons weten. Je bent van harte welkom.