W.H.V. de Karper Jeugdcompetitie. Wedstrijd 1 Meddo 15-05-2022

Maandag, 16 mei 2022

Zondag 15 mei was het zo ver, de jeugdcompetitie 2021-2022 ging van start.

Beginnend aan de Meddose Kolk gingen onze vissers ten strijde om de 1e wedstrijd binnen te halen.
Rond half 10 klonk het beginsignaal en gingen de hengels uit. Al snel werd de ene na de andere voorn het water uitgehaald. Vooral Sem Lensink had de smaak al goed te pakken, en stond na enkele minuten al op 10 vissen. Naarmate we verder in de wedstrijd zaten, kwam ook de grote vis kijken. Jip te Kolstee en Jorn Pothof hadden al snel tegelijkertijd de karper op de stek, en haalden deze zorgvuldig binnen.
De aantallen bleven maar komen, maar ook het gewicht in de leefnetten nam exponentieel toe. Op het laatste moment haalde Siebe Lobeek nog een mooie karper binnen, waarnaar vervolgens het eindsignaal klonk.

De uitslag was zeer verassend, het bleek een gedeelde 1e plek. Sem Lensink, Jip te Kolstee en Jorn Pothof hadden allen 5 punten behaald op basis van aantallen en gewicht. In dit geval is het gewicht doorslaggevend en was de top 3 als volgends: Op nummer 3 hebben we Sem Lensink met 49 vissen en een totaalgewicht van 1400 gram. Op nummer 2 hebben we Jorn Pothof met 35 vissen en 2210 gram. En dan op nummer 1, Jip te Kolstee met 15 vissen en wel 3630 gram! In totaal zijn er tijdens de wedstrijd maar liefst 144 vissen gevangen met een totaalgewicht van 11810 gram (11.81 kg).

Ondanks het lage deelnemersaantal vinden we dit echt een topprestatie! We hopen onze vissers daarom ook 26 juni weer terug te zien bij ons viswater Kloosterveld in Kotten.