Van de bestuurstafel.

Woensdag, 4 mei 2022

Maandag 2 mei was er een bestuursvergadering. Onderstaand de belangrijkste onderwerpen ter informatie. Bij de bestuursvergadering waren 4 leden aanwezig die tijdens de Ledenvergadering van 21 maart jl. hadden aangegeven – mogelijk – belangstelling te hebben voor een functie in het bestuur. Zij zullen – voorlopig – twee vergaderingen bijwonen, waarna zal worden besproken of het hun wat lijkt. Een prima idee natuurlijk. Na de eerste vergaderingen gaven zij aan dat er toch wel het een en ander gaande is. Voor besturen van een vereniging komt toch wel het een en ander kijken, maar geven zij ook aan, bij de Karper is de zaak prima op orde en dat geeft ook een goed gevoel. We zijn benieuwd. Heb jij ook belangstelling, laat het ons weten. Wij – bestuur – staan je graag te woord.

Zoals in de Ledenvergadering besproken wordt een plan voor groot onderhoud van de Puls voorbereid. De eerste ideeën zijn op hoofdlijnen vastgesteld en zullen de komende weken verder worden uitgewerkt. Wil je meepraten, neem contact op met de secretaris – secretaris@whvdekarper.nl – en we maken een afspraak.

De Karper heeft de afspraken over veiligheid voor iedereen binnen de vereniging goed op orde. Inmiddels zijn afspraken gemaakt met een vertegenwoordiger van NOC/NSF om dit verder uit te werken en vast te leggen in een Preventiebeleidsplan. Zodra dat gereed is zullen wij daarover informeren.

Regelmatig zijn er opmerkingen over gedrag van vissers aan de waterkant. Het is bekend dat naast onze eigen controleurs Globe Security regelmatig controles uitvoert. Let op, er wordt intensief gecontroleerd. Houd je aan de regels, het is in ons aller belang. Mocht je echter dingen zien of horen die niet kloppen, geef het dan door aan:

Globe Security via telefoonnummer 0314-351221.

Het ICT-project bij de Karper is afgerond. Alle informatie die voor de Karper va belang is, staat online en is voor het bestuur, maar ook voor de commissies direct beschikbaar. Vanzelfsprekend zijn bij de autorisatie van bevoegdheden voor inzage de voor de privacy geldende regels daarbij in achtgenomen.

Op het politiek front is er ook nieuws te melden. Het is bekend dat wij de afgelopen maanden – in de aanloop naar de verkiezingen – richting politiek nogal wat informatie hebben verspreid. Aanvankelijk was dat niet zo succesvol. Vrijwel nergens vonden wij in de verkiezingsprogramma’s daar iets over terug. Eerder gaven we aan dat wij – de Karper – daarmee uiteraard geen genoegen zouden nemen. Inmiddels hebben we een klein succesje geboekt. Onze brief aan de formateur van 23 april jl. heeft er in geresulteerd dat wij dinsdag 3 mei jl. in de gelegenheid waren een “pitch” te houden waar we onze Vereniging nog eens onder de aandacht hebben kunnen brengen. De hoofdlijn van de pitch die we gehouden hebben kunnen jullie HIER BEKIJKEN.

We kunnen melden dat er in 2022 vrijwel alle wedstrijden weer gehouden kunnen worden. Om – ook in de toekomst – een en ander in goede banen te kunnen leiden heeft het bestuur besloten iemand in het bestuur aan te wijzen als wedstrijdcommissaris. Deze bestuurder gaat niet de wedstrijden organiseren en/of bepalen, maar is intermediair tussen de organisatoren van wedstrijden en het bestuur. Het bestuur meent daarbij dat vaker kennis gedeeld kan worden en dat programma’s beter op elkaar kunnen worden afgestemd.