Visles op basisschool De Vlier

Dinsdag, 11 juni 2013

Op basisschool De Vlier is op dinsdag 11 juni een visles gegeven door vrijwilligers van WHV de Karper. Dit was voor school De Vlier de eerste keer dat er een visles verzorgd werd en dit is een zeer geslaagde dag geworden. 's Ochtends werd er in de klas les gegeven door Marcel Prinsen over de leefomgeving van de vis en de verschillende vissoorten die er in Nederland te vinden zijn.

's Middags is de hele klas naar De Puls gefietst. Bij de Puls stonden de vrijwilligers klaar om de kinderen te helpen bij het vissen. Voor veel kinderen was dit de eerste kennismaking met de hengelsport.
Menig kind van De Vlier heeft vandaag zijn of haar eerste visje gevangen want over het algemeen waren de vangsten redelijk goed. Het merendeel van de kinderen wis één of meer vissen te vangen waarbij er zelfs een mooie brasem binnen gehaald werd.
Mede door het prachtige weer en de inzet van de vele vrijwilligers is dit een zeer geslaagde dag geworden.

Klik hier voor de foto's in het fotoalbum