de Hooked on Fishing cup 2021

Dinsdag, 28 september 2021

Afgelopen zondag was er sinds 2 jaar weer de Hooked on Fishing cup voor de jeugd van 8 t/m 25 jaar.

Onder een stralend zonnetje mochten de 23 deelnemers uit gaan vechten wie de grote wisselbeker een jaar in de vitrinekast mocht hebben staan.

Om 10:00 uur gingen de haakjes te water en al snel werden de eerste voorntjes in het leefnet uitgezet. Helaas liet de vis zich na een half uurtje nog maar moeilijk verschalken.
Dit zal ongetwijfeld met de hengeldruk op het water te maken hebben gehad.
Toch bleven de vooral heel jonge deelnemers geconcentreerd door vissen.
Om 12:00 uur klonk het eindsignaal en kon de vis gewogen worden.
In de groep van 8 t/m 13 jaar is Sem Lensink met 15 vissen en 650 gram de nipte winnaar.
Raff Beusink viste met 1 vis meer hetzelfde aantal punten maar moest in Sem zijn meerdere erkennen door het iets hogere totaalgewicht.

In de groep 14 t/m 25 waren de nummers 1 en twee al voor de wedstrijd bekend.
Tja, met twee deelnemers was deze groep ook wel heel erg klein.
Kyano Papiermole viste Ties ten Bos er uit en is Hooked on Fishing kampioen 2021.

Al met al weer een zeer geslaagde jeugdviswedstrijd en aankomend seizoen voor herhaling vatbaar.