Van de bestuurstafel.

Dinsdag, 31 augustus 2021

Het bestuur vergaderde maandag 30 augustus jl. weer voor het eerst na de vakantie. Belangrijk onderwerp van gesprek was natuurlijk de komende Ledenvergadering. We hebben nogal wat in te halen. In 2020 kon er vanwege de Coronamaatregelen geen Ledenvergadering worden gehouden. Een aantal zaken zijn natuurlijk minder actueel geworden, maar voor tal van andere zaken geldt dat deze alsnog aan de leden moeten worden voorgelegd, hetgeen op 20 september a.s. natuurlijk ook gebeurt. Een dezer dagen zullen wij hierover op de website de uitnodiging en de agenda voor de Ledenvergadering vermelden. Jij komt toch ook. Aanmelden hoeft niet. Er zijn wel een aantal regels i.v.m. de mogelijk dan nog van toepassing zijnde Coronamaatregelen.

We kunnen jullie melden dat we weer een Jeugdcommissie hebben. Een vijftal leden heeft zich gemeld om de Jeugdcommissie weer nieuw leven in te blazen. Hun enthousiasme is groot en het eerste succes is binnen. De jeugdvakantiewedstrijd op 11 september jl. was daar het tastbare bewijs van. Ruim 40 kinderen hadden zich gemeld om mee te doen. Op 26 september a.s. is er nog een jeugdwedstrijd. Tijdens de Ledenvergadering op 20 september horen jullie meer over de plannen en ideeën van de Jeugdcommissie. Heb je suggesties, laat het hun weten. Hun gegevens staan elders op de website.

Natuurlijk is er weer gesproken over de samenstelling van het bestuur. Het lukt ons maar niet om hiervoor mensen enthousiast te krijgen. De tijd begint te dringen. In het voorjaar treden een tweetal bestuursleden terug. Denk er over na, het moet toch mogelijk zijn om hierop een antwoord te vinden. Wil je een keer “meelopen”, laat het ons weten. Een verenging zonder een goed en volledig bestuur kan niet functioneren.

Het lijkt allemaal nog wel erg ver weg, maar in maart 2022 zijn er Gemeenteraadsverkiezingen. Het bestuur is voornemens om alle fracties een brief te sturen om de hengelsport – ook in Winterswijk – op de politieke agenda te krijgen. We zullen daarbij ook aangeven dat wij graag een gesprek over onze wensen en ideeën willen om daarmee te bereiken dat we in de verkiezingsprogramma’s van de diverse partijen aandacht krijgen. Overigens , we zijn toch de grootste vereniging van Winterswijk.

Voorts is gesproken over onderhoud van onze viswateren en het gebouw bij de Puls. Tijdens de Ledenvergadering zullen wij daarover meer berichten.

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat onze zustervereniging “De Springende Forel uit Wijlre” bij de overstromingen in Limburg al haar vis is kwijtgeraakt. Het bestuur van de betreffende vereniging is een crowdfundingsactie gestart om geld in te zamelen voor aankoop van nieuwe vis. Het bestuur heeft gemeend daaraan ook een bijdrage te moeten leveren. De collega’s uit Wijlre zijn ons zeer erkentelijk voor deze geste.

Tot slot is er een eerste discussie geweest over de begroting voor 2022 en de daaraan gekoppelde contributie voor 2022. In de Ledenvergadering van 20 september a.s. komen wij daarover met een voorstel.

De eerstvolgende bestuursvergadering is op 27 september a.s. Dan is o.a. aan de orde: wedstrijdcommissie en wedstrijden 2022, evaluatie samenwerking Globe Security, teksten lijst van viswateren en reglementen, programma discussie/informatiebijeenkomst op 8 november a.s.
Heb je vragen en/of suggesties, laat het ons weten. Of, heb je belangstelling voor een bestuurslidmaatschap en wil je een keer komen kijken, bel ons. Je bent van harte welkom.