Van de bestuurstafel.

Zaterdag, 24 april 2021

Het bestuur heeft de afgelopen periode niet vergaderd. Toch hebben we niet helemaal stil gezeten. We volgen de ontwikkelingen zeer zorgvuldig. Waar nodig worden maatregelen genomen om – ondanks de beperkingen – vissen in onze wateren mogelijk te maken. De eerstvolgende bestuursvergadering is nu gepland op 31 mei a.s. Ter informatie een paar zaken.

Activiteiten komende maanden

Hoewel er enig uitzicht is op verruiming van de Coronamaatregelen, kan er op korte termijn nog maar weinig worden georganiseerd. Nu al staat vast dat alle geplande activiteiten die deze en volgende maand zouden plaatsvinden moeten worden geannuleerd. Dit betekent dat de Zomercompetitiewedstrijd op 8 mei, de 55+wedstrijden op 11 en 25 mei en de deelname aan de Nationale Hengeldag op 25 mei niet doorgaan.
Overigens is doorgaan van de zomercompetitiewedstrijden vanaf juni – niet alleen als gevolg van de Coronamaatregelen – uiterst onzeker. Er zijn nog steeds niet voldoende mensen om dit verantwoord te kunnen laten plaatsvinden.

Controles door Globe Security

Ongetwijfeld is het opgevallen dat Globe Security met een zekere (on-)regelmaat controles op de naleving van de reglementen uitvoert. Het doet ons goed vast te kunnen stellen dat geen overtredingen zijn waargenomen. Laten we dit goede gedrag weer als vanzelfsprekend gaan zien.

Karper uitgezet

Op 1 april jl. (geen grap) zijn in alle drie de kolken resp. ca. 250 kruiskroeskarpers en ca. 50 gewone karpers uitgezet. De eerste vissen zijn inmiddels ook al gevangen.

Ledenvergadering

De eerstvolgende ledenvergadering is gepland op 20 september a.s. Gezien de lange tijd die inmiddels is verstreken sinds de vorige ledenvergadering is er veel te bespreken. De vergadering zal – hoe dan ook – doorgang vinden. Als het door de Coronamaatregelen niet op de gebruikelijke wijze – met inachtneming van eventuele voorwaarden – kan plaatsvinden, dan zal de vergadering digitaal plaatsvinden. Wij zullen tijdig informeren over de gang van zaken. Noteer de datum al vast.