LEDENVERGADERING OPNIEUW UITGESTELD!

Woensdag, 22 april 2020

Dinsdag 21 april jl. heeft het Kabinet nieuwe en aanvullende maatregelen bekend gemaakt rond de bestrijding van het Coronavirus. Hierdoor is het niet mogelijk om op korte termijn een ledenvergadering te houden.

Voorlopig gaan het bestuur er vanuit dat dit pas in oktober a.s. kan plaatsvinden. Zodra daar meer van bekend is, zullen wij dat onmiddellijk laten weten.
Het bestuur is verplicht – op grond van artikel 20, lid 2 – om in de maand april van het jaar volgend op het verenigingsjaar een algemene ledenvergadering te houden en rekening en verantwoording af te leggen. Daarnaast moet het bestuur in die zelfde vergadering de begroting voor het lopende verenigingsjaar ter goedkeuring voorleggen. Dat geldt ook voor eventuele voorstellen die verder reiken dan 2020, zoals bijvoorbeeld het vaststellen van de contributie voor 2021.
Al deze onderwerpen waren geagendeerd voor de ledenvergadering van 16 maart jl. Deze kon – als gevolg van de toen al geldende maatregelen – niet doorgaan.
Het bestuur heeft besloten gebruik te maken van artikel 8, lid 2 van het Burgerlijk Wetboek, waardoor zij – als gevolg van overmacht – wordt ontheven van haar statutaire verplichtingen zoals bovenstaand aangegeven Het bestuur is dan ook bevoegd – binnen deze kaders – te handelen naar bevind van zaken. Dat zelfde geldt voor de vaststelling van de kosten voor het lidmaatschap per 1 januari 2021. De informatie daarover moet reeds in september bij Sportvisserij Nederland worden aangeleverd. Aangezien de afdrachten aan de Hengelsport Federatie Midden Nederland en Sportvisserij Nederland per 1 januari 2021 met resp. € 2,75 en € 1,- worden verhoogd, heeft het bestuur besloten de verenigingsbijdrage – lidmaatschap, inclusief de landelijke Vispas – vanaf 2021 met € 5,- te verhogen. Dit geldt zowel voor de volwassenen, als voor de jeugdleden. Het spreekt voor zich dat het bestuur beschikbaar is om op de gevolgde werkwijze een toelichting te geven.

Eventuele vragen ontvangen wij graag via: secretaris@whvdekarper.nl