Enkele Nieuwe Mededelingen.

Woensdag, 1 april 2020

-W E R K Z A A M H E D E N I N K O T T E N A F G E R O N D -W E R K Z A A M H E D E N M E D D O E N D E P U L S -M A A T R E G E L E N C O R O N A V I R U S

W E R K Z A A M H E D E N I N K O T T E N A F G E R O N D.

Zoals verwacht zijn de werkzaamheden in het Kloosterveld inmiddels nagenoeg afgerond. Het deel waar bomen zijn verwijderd en de over is versterkt wordt op 7 april a.s. nog nieuw ingezaaid en langs de wegkant worden nieuwe struiken geplant.
Om het geheel de kans te geven weer mooi groen te worden hebben we dit deel voor enige tijd afgesloten. Dit zal tot omstreeks 1 juli a.s. duren.

Voorts willen wij – nog een keer – aandacht vragen voor het parkeren in Kotten. We hebben daar als Vereniging zelf een aantal parkeerplaatsen. Soms is dat niet genoeg, o.a. omdat ook niet-vissers (wandelaars, honden uit laters, etc.) daar parkeren, hoewel dat niet is toegestaan.
Wat in ieder geval niet moet is dat wij – vissers – dan gaan parkeren in het naastgelegen weiland. Dat is natuurgebied en daar is parkeren absoluut niet toegestaan. Ook voor de toegangspoort mag niet geparkeerd worden. De poort moet ten allen tijde open blijven vanwege het recht van overpad naar een weiland achter het Kloosterveld. Houdt daar a.u.b. rekening mee.

W E R K Z A A M H E D E N M E D D O E N D E P U L S.

Op vrijdag 10 april zal in er Meddo en bij de Puls – mogelijk – enige overlast zijn, omdat daar op enkele plaatsen de oever wordt versterkt. Er kan gewoon gevist worden maar enige hinder is niet uitgesloten. Wij vragen daarvoor begrip.

M A A T R E G E L E N C O R O N A V I R U S.

Het Kabinet heeft geen verdere maatregelen bekend gemaakt ter bestrijding van het Coronavirus. Dat betekent dan ook dat de maatregelen die wij als Vereniging hebben getroffen hebben toereikend zijn. Alle activiteiten welke gepland waren tot 1 juni zijn geannuleerd. Er kan/mag wel gevist worden. Houd je daarbij strikt aan onze eigen reglementen. Gebruik de onderlinge afstand zoals die in de vergunning is aangegeven. Ga ook niet met meer dan één visser op een stek zitten. Houdt verder de onderlinge afstand zoals door de overheid is voorgeschreven. Alleen dan voorkomen we dat onze visvijvers worden aangemerkt als plekken waar teveel mensen verblijven die de onderlinge afstanden niet respecteren en lopen we het risico dat de locatie wordt gesloten. Het is in ons aller belang.