Nieuwe maatregelen tegen het Coronavirus.

Dinsdag, 24 maart 2020

Gisteren heeft het Kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd in de strijd tegen het Coronavirus. Voor ons als vereniging hebben deze opnieuw nogal wat consequenties. Het bestuur heeft dan ook opnieuw een aantal zaken tegen het licht gehouden en de nodige actie ondernomen.

Voor de agenda geldt dat de bestuursvergaderingen van 6 april en 11 mei niet door gaan. Dat zelfde geldt voor de viswedstrijden van Aalten en Dinxperlo. De voor de Karper geplande wedstrijden op 18 april (Zomercompetitie, wedstrijd 2), de wedstrijd op 9 mei (Zomercompetitie, wedstrijd 3) en de 55+ wedstrijden op 21 april en 12 en 26 mei gaan eveneens niet door. Ook de eventuele deelname aan de Nationale Hengeldag gaat niet door. Kortom, alle geplande activiteiten tot 1 juni a.s. zijn geschrapt. Over de geplande activiteiten na 1 juni is nog geen beslissing genomen. Dit hangt af van de verdere ontwikkelingen en de eventuele maatregelen van het Kabinet. Raadpleeg regelmatig de website voor de meest actuele informatie.

Kan er dan gewoon gevist blijven worden ?

Ja dat kan, maar ook daarvoor gelden een aantal beperkingen. De gisteren aangekondigde Kabinetsmaatregelen houden onder meer in dat de geadviseerde onderlinge afstand van 1,5 m nu geen advies meer is maar een verplichting is geworden en dat daarop gehandhaafd zal worden. Het zal jullie bekend zijn dat de Karper eerder heeft besloten steknummers aan te brengen die een onderlinge afstand hebben van – gemiddeld – ca. 9 meter. Voorts is in de reglementen bepaald dat op elk steknummer slechts één visser mag plaatsnemen. Als iedereen zich daar aan houdt is vissen in onze drie kolken nog steeds gewoon mogelijk, er van uitgaande dat aan de mensen die willen vissen zelf geen beperkingen zijn opgelegd (verplicht thuis zitten, of iets dergelijks).
Met de politie en bureau handhaving is overleg geweest over aanvullende maatregelen. Vastgesteld is dat deze niet nodig zijn. Voorwaarde is wel dat iedereen zich aan de regels die eerder door de Karper zelf zijn vastgesteld houdt. Wij doen dan ook een dringend beroep op jullie om dit vooral na te leven. Alleen dan kunnen wij onze hobby blijven uitoefenen. Je moet er toch niet aan denken dat onze visvijvers worden gesloten omdat er – gelijktijdig – te veel mensen samen zijn. Spreek elkaar er op aan, maar houdt vooral afstand.

Wij realiseren ons dat wij via de website en het Facebook niet iedereen – kunnen – bereiken. Geeft het daarom zoveel mogelijk door aan anderen.