Finale open Jeugdcompetitie 2019

Maandag, 30 september 2019

Op 29-09-2019 was de Puls het strijdtoneel voor de 3e en laatste wedstrijd van de open jeugdcompetitie 2019 W.H.V.de Karper.

Tijdens de opbouw en 1e deel van de wedstrijd kregen de vissers meer water op hun hoofd, dan dat er in de Puls stond.
Dit deerde hen niet en met hier en daar een parapluutje was het best te doen.
Aangezien het waterpeil zo laag stond, was het ook nog een hele uitdaging om de leefnetten voldoende onder water te krijgen.
Na het startsignaal was het al snel duidelijk, dat de grondels er vandaag zin in hadden.
Her en der vlogen deze kleine grootbekken de leefnetten in, met hier en daar een verdwaalde voorn of baars tussendoor.
Door de vele grondels was het niet te volgen wie vandaag de koning of koningin van de plas zou worden.
Aangezien er de gehele competitie van stuivertje gewisseld is, zou deze wedstrijd voor alle deelnemers doorslaggevend zijn.
Steven Hijink takelde een MEGA voorn uit de Puls. (de bonus vis?)
Nee, Mathijs Hijink vangt een brasem.
Nee, Steven haakt ook een brasem.
Nee, Kirina Raterink vangt gelijke tijd een nog grotere brasem
Robin Maas, wat doe jij? Gewoon nog meer kleine vissen vangen!
Frans Janssen en Frits Wolters bleven ook bij de kleine vis en bij hen leek het wel of de visjes aan een lolly aan het sabbelen waren.
Heel veel aanbeten, maar vaak niets aan de haak.
Al met hebben de aanwezigen het geweldig gedaan en kon de kroning beginnen.

Uitslag 3e wedstrijd categorie A:

1 Frans Janssen 1060 gram 20 stuks
2 Frist Wolters 970 gram 14 stuks

Uitslag 3e wedstrijd categorie B:
1 Steven Hijink 3400 gram 46 stuks
2 Robin Maas 1550 gram 47 stuk
3 Kirina Raterink 2640 gram 28stuks
4 Mathijs Hijink 2020 gram 34 stuks

Uitslag open jeugdcompetitie 2019
categorie A:
1 Frans Janssen
2 Frits Wolters
3 Stan Dekkers
4 Daan Lammers

categorie B:
1 Steven Hijink
2 Kirina Raterink
3 Robin Maas
4 Mathijs Hijink

Bij deze wil de jeugdcommissie iedereen bedanken voor alle hand en spandiensten die tijdens de vislessen en wedstrijden door vrijwilligers/ouders zijn gedaan.
Ook willen wij onze waardering uitspreken aan Hooked on Fishing, die dit jaar weer een hele grote bijdrage aan de jeugd heeft geleverd, en Cafetaria Rooks voor de geheel gratis verzorgde maaltijd ter afsluiting van de competitie.

Jeugdcommissie W.H.V. de Karper