Selectiewedstrijd jeugd HF Midden Nederland.

Maandag, 1 juli 2019

Zaterdag 29 juni werd door HF Midden Nederland de selectiewedstrijd jeugd georganiseerd.

Hiermee kon de jeugd een plaatsje veilig stellen voor het open Nederlands kampioenschap dobbervissen.
Door de verwachte hoge temperaturen moesten een aantal van onze jeugdige toppers deze wedstrijd helaas aan zich voorbij laten gaan, waardoor de tegenstand van W.H.V. de Karper vrij gering was.
Toch trokken een aantal jeugdleden voor dag en dauw naar het Lingense Kanaal te Zetten, en wisten daar uitstekende resultaten te behalen.

In de klasse U15 verzekerde onze bekende topvissers Thijs Lankheet zich van de 1e plaats met een mooi netje van 2240 gram.
Ties Dekkers behaalde het brons met 1060 gram en zijn broer Stan een mooie 5e plaats met 910gram.

In U20 wist onze Deutsche freund Mick Heyermann het felbegeerde Delftsblauwe bord in de wacht te slepen.
Met een gigantisch gewicht van 11210 gram was hij oppermachtig en had de nummer 2 het nakijken met 4790 gram.
Stein Kersten viste zich verdienstelijk naar een 4e plek met 1870 gram en stond daarmee net naast het podium.

In U25 moesten wij helaas verstek laten gaan, maar onze Aaltense collega Roy Vaanholt mocht daar de hoogste trede van het podium beklimmen.