Roefie Bukovac wint dames viswedstrijd

Woensdag, 29 mei 2019

Zondag 26 mei was het weer zover, de jaarlijkse viswedstrijd voor de dames van de W.H.V. De Karper. Voor de dames de mooiste dag van het jaar, op Moederdag na natuurlijk.

Ook voor de heren is het altijd een spannende dag, hoe pakt de tactiek uit, is alles goed voorbereid, zit mijn vrouw goed op de kist, blijft mijn (dure) mooie hengel heel en gaat ze goed vangen?
Nou al snel bleek dat de 9 deelneemsters wisten hoe de vis gevangen moest worden, sommige mannen konden hier nog wat van leren.
Roefi Bukovac wist al snel een joekel van een karper te haken en na ongeveer een kwartier gaf deze zich gewonnen en mocht helemaal buiten adem het net aan de binnenkant bekijken.
Alle deelneemsters wisten vis te vangen waaronder een paar mooie brasems, in het totaal werden in 2 uur tijd 111 vissen gevangen met een totaalgewicht van ruim 20,5 kilo.
De grootste vis was voor Roefie, haar karper was maar liefst 57 cm en daarmee won ze zij de extra prijs “ 1 meter verse worst “, ook wist zij de wedstrijd te winnen met 6690 gram vis in het totaal. De 2e plek was voor Joyce Tankink met 9 vissen goed voor 4440 gram en de 3e plek werd opgeëist door Ute Pelzer met 11 vissen samen 4300 gram.
De organisatie had er voor gezorgd dat iedereen in de prijzen viel en alle dames gingen dan ook met een mooi vleespakket naar huis.

Uitslag

1 Roefie Bukovac     297 punten