2e open jeugdcompetitie

Zondag, 26 mei 2019

Op 26-05-2019 is de 2e open jeugdcompetitie gevist in het Kloosterveld.

Net als de 1e wedstrijd is er door iedereen weer goed gevist en gevangen.
Gelijk na het startsignaal kwamen de eerste in de zon glimmende voorntjes al boven water en barste de strijd los.
De tactieken verschilden van plat op de boden tot 30 cm onder het oppervlakte uitgepeilde haakjes.
Wat was nu de beste tactiek; ze vingen namelijk allemaal door.
Stan Dekkers leek de goede te hebben, na een paar voorntjes sleepte hij een mooie vette brasem uit de plas.
Niet lang daarna, wisten ook Mathijs Hijink en Frans Janssen bijna gelijktijdig in dezelfde hoek van de vijver een dikke brasem te strikken.
Dit liet Stan zich niet welgevallen en tikte weer een grote vis aan zijn minuscule haakje.
Heel voorzichtig ontstond een lange dril waar vader Marcel online en moeder live van mee kon genieten.
Karper? Brasem? Een dril van ruim 30 minuten volgde en het bleek uiteindelijk een vals gehaakte brasem te zijn, die ook nog eens vlak voor het scheppen losschoot. Grrrrr PECH!!!!
Ondertussen tikten Kirina Raterink (heel erg vaak), Robin Maas, Steven Hijink en Frits Wolters de één na de andere voorn en baars uit het water.
Frans en Steven benutte beiden de verloren tijd die Stan aan het drillen was, met het vangen van de volgende brasem.
Als toeschouwer was er geen touw aan vast te knopen wie er op welke plaats zou eindigen.
Na de weging en het vele tellen blijkt de competitie weer geheel open te liggen.
De nr.1 van de eerste wedstrijd is de laatste in de tweede wedstrijd en omgekeerd is dit ook het geval.
Laatste wedstrijd zal dus bepalend zijn, wie zich kampioen 2019 mag gaan noemen.
It giet oan!

Uitslagen 26-05-2019 Kloosterveld