Viscursus VISSEN VOOR KIDS 2019

Maandag, 22 april 2019

Viscursus VISSEN VOOR KIDS 2019 een groot succes.

Woensdag 3, 10 en 17 april hebben een groot aantal kinderen van 7 tot 13 jaar deelgenomen aan de cursus vissen voor Kids.
Deze cursus is verzorgt door hengelsportvereniging W.H.V de Karper in samenwerking met speeltuinvereniging de Vrees.

De eerste avond hebben 18 kinderen in het gebouw van de Vrees leren onthaken, haakjes aan vislijnen te bevestigen, het uitpeilen van een dobber en alles wat er bij komt kijken om te kunnen en mogen vissen.
Al deze informatie werd gretig opgenomen door de super enthousiaste jeugd, en eigenlijk wilden de meeste kinderen na twee uur les nog niet naar huis.
(hoor, dat dit op school soms wel eens anders is)
De tweede avond was het zover, dat de kids ook werkelijk een visje konden gaan vangen in de retentievijver op de Oostervoort te Winterswijk.
Na het maken van een mooi lokvoertje vertrokken we vanuit de speeltuinvereniging in een grote groep naar het water.
De gemeente had voor een opgeruimde en gemaaide waterkant gezorgd en zo konden de kinderen onder begeleiding van heel veel vrijwilligers hun eerste visje gaan proberen te vangen.

Als afsluiting van de cursus hebben de kinderen een onderlinge wedstrijd gevist.
Na de loting en het optuigen van de hengels klonk het toetertje voor aanvang wedstrijd en gingen de kinderen van start.
Al in de eerst 10 seconden kwam de eerste vis boven water en dit beloofde een goede visavond te worden.
Voor de vrijwilligers was het aanpoten om de aantallen gevangen vis op de scorelijstjes te noteren.
Na het eindsignaal was het tijd om de uitslag bekend te maken.
Alle 26! Kinderen, omdat vriendjes, broertjes, zusjes of gewoon voorbij komende kinderen ook mee mochten doen, hebben meerdere vissen gevangen.
Met 36 vissen in het wedstrijduurtje, is Julian Ros de kampioen van 2019 en ging naar huis met de gouden medaille en trofee.
Zij-instromer Daan Sigger wist er 24 te vangen en Naomi Rubrech pakte het brons met 22 stuks.
Voor alle deelnemers was er een leuke prijs en ook kregen ze allemaal het felbegeerde visdiploma van Sportvisserij Nederland.
Hiermee zit de cursus Vissen voor Kids 2019 er weer op, en wil ik alle vrijwilligers nogmaals hartelijk danken, dat jullie dit tot zo’n groot succes hebben gemaakt!

Jeugdcommissie W.H.V. de Karper