De eerste Jeugd wedstrijd van 2019 is ook een feit

Zondag, 14 april 2019

Vandaag was het dan ook voor de jeugd eindelijk zover.

De eerst Open jeugdcompetitiewedstrijd 2019 kon onder een koud maar stralend zonnetje beginnen.
Ook de Meddose kolk lag er weer supermooi bij, na het grote onderhoud onder de hoogspanningsmasten.
Door omstandigheden waren er helaas een aantal verhinderd, en zo begon de wedstrijd met een 7 tal deelnemers.
Gelijk na het startsignaal werden de eerste voorntjes al in het leefnet uitgezet, dit beloofde een goede vangst voor vandaag.
Na een uurtje kreeg Mathijs Hijink de bonusvis van vandaag aan de haak, maar deze karper vond het na een paar minuten wel genoeg en brak de haak in tweeën.
Zijn broer Steven nam genoegen met de wat minder sterke Brasems en kreeg daarmee zijn netje goed gevuld.
De buurvrouw Kirina Raterink probeerde dit ook, maar net als haar buurman Robin Maas, lukte hen dit helaas niet.
Opa Jan instrueerde zijn kleinzoon Frits Wolters om snelheid in het vissen te houden, en dat resulteerde weer in een goed gevuld netje kleine vis.
De aan de andere zijde gestationeerde Frans Janssen had de gang er ook goed in en deed er alles aan om de rest er af te vissen, maar bleef op de helft van Frits zijn aantallen steken.
De voor het eerst een wedstrijd vissende Daan Lammers liet zich door de rest niet van de wijs brengen en peuterde gestaag door tot hij de tel kwijt was.
Al met al was het weer een geslaagde dag met de volgende resultaten:

Cat. B
1 Steven Hijink (3740gr 30st)
2 Kirina Raterink (1460gr 22st)
3 Robin Maas (900gr 20st)
4 Mathijs Hijink (860gr 12st)

Cat. C
1 Frits Wolters (1480gr 40st)
2 Frans Janssen (1030gr 20st)
3 Daan Lammers (830gr 12st)