Wedstrijdseizoen W.H.V. De Karper geopend

Zondag, 31 maart 2019

Maar liefst 33 vissers waren zaterdag 29 maart afgereisd naar het Twente Kanaal in Lochem om de eerste uit een serie van zeven wedstrijden te vissen in de senioren competitie.

Dat deze competitie ook bij onze oosterburen geliefd is bleek wel uit de deelname van 15 Duitse leden. De wedstrijdcommissie had weer een mooi parcours uitgezet en de weersomstandigheid , droog en zonnig, zorgden ervoor dat het een mooie wedstrijd werd.

In zowel vak A als vak B werd goed gevangen, toch hielden helaas 5 vissers het net droog.
Ook bleek maar eens weer dat het loten van een goede stek bepalend kan zijn voor winst of verlies, en vaak is het loten van een kop-stek garantie voor een goede vangst.
De meeste vis werd dan ook in beide vakken gevangen op de kop-stek.
C. Marten in vak A wist 4490 gram te vangen en Marco te Lintum wist in vak B 4000 gram te vangen. In het totaal werd in vak A 9.270 gram gevangen en in vak B werd 16.505 gram gevangen. Waardoor de totaal vangst op 25.775 gram kwam.

Uitslag Vak A
1 C.Marten       4490 gram
2 R.Lickfeldt     1180 gram
3 U.Tieben         670 gram
4 J.Reesink        630 gram
5 E.Ter Heurne  430 gram

Uitslag Vak B
1 M.Te Lintum  4000 gram
2 N.Legters      3730 gram
3 R.Schippers  2400 gram
4 H.Kuhlmann  1450 gram
5 C.Slotboom   1390 gram

De volgende wedstrijd wordt gevist op zaterdag 20 April in het Twente Kanaal bij Eefde / Almen.