Gemeenteraad besluit over de ontdiepen van de Kleiput

Vrijdag, 26 oktober 2018

Gisteren heeft de Gemeenteraad van Winterswijk een besluit genomen over het ontdiepen van de Kleiput aan de Driemarkweg. Het voorstel van het College van Burgemeester en Wethouders om in te stemmen met het ontdiepen van de Kleiput is in grote meerderheid overgenomen. In het aanvankelijke voorstel werd sportvisserij - ook in de toekomst - uitgesloten. De afgelopen periode is op tal van plaatsen druk uitgeoefend om dit van tafel te krijgen.

En, niet zonder resultaat. De Gemeenteraad heeft uiteindelijk het voorstel van de wethouder om met De Karper hierover afspraken te maken overgenomen. Bij de invulling van het gebied zal De Karper nadrukkelijk worden betrokken waardoor sportvisserij in de toekomst mogelijk wordt. Voor alle duidelijkheid, het proces van de ontdiepen van de Kleiput zal nog een aantal jaren duren. Als bestuur zijn we zeer tevreden met het resultaat. Dank aan een ieder die hebben geholpen om dit resultaat te bereiken.