Zesde 55+ wedstrijd 2018: Geduld loont!

Maandag, 25 juni 2018

Op dinsdag 19 juni werd in Kloosterveld/Kotten de zesde 55+ wedstrijd van 2018 gevist. Het was prima visweer, met slechts een paar regendrupjes.

In het algemeen deed de vis het goed, maar de grote jongens lieten zich maar spaarzaam zien. Uw verslaggever had de zinnen gezet juist op die grote vis. Hoewel de plek prima was, moest hij tot 5 minuten voor het eind wachten op die ene beet. Een karper van ruim 4 kilo was genoeg voor sensatie en spanning aan de vaste stok en voor de overwinning! Geduld en Ausdauer loont! In totaal werd bijna 26 kilo gevangen.

De uitslag was als volgt:
1. M. Giesen 4360 gram
2. R. Lickfelt 3640 gram
3. H. Wehrsich 3400 gram
4. H. Bax 2820 gram
5. C. Brokötter 1880 gram
Na afloop van de wedstrijd werd er geëvalueerd, onder het genot van een hapje en drankje. In het algemeen was men tevreden over het verloop van de wedstrijden tot nu toe. Gewoon zo doorgaan was de overheersende mening. De weegploeg wordt per wedstrijd vooraf bepaald.
De 55+ wedstrijden worden ook in 2018 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.
Volgende wedstrijd, op 14 augustus: Meddose Kolk