Bas te Woerd vangt meeste vis

Zondag, 29 april 2018

Het Twente Kanaal tussen Almen en Eefde was dit keer het viswater voor de tweede wedstrijd van de senioren van de WHV De Karper.

Om half acht stonden de eerste vissers langs de waterkant om te loten voor hun plek , 12 stekken in vak A en 12 stekken in Vak B.         Het fijne aan deze locatie is dat men met de auto tot aan de vis stek kan rijden en in alle rust de stek kan opbouwen zonder buiten adem te zijn van het slepen met de visspullen.
Om 8.30 uur gaf de wedstrijdcommissie het beginsignaal en vlogen de eerste voerkorven van de vissers die gekozen hadden om met de feeder te vissen door de lucht, toch hadden de meeste vissers voor de vaste stok gekozen en probeerden de vis dichtbij te vangen.
In Vak A waren zoals verwacht de beste visplekken op de nummer 1 tot en met 4 omdat hier buiten de wedstrijden op deze plekken ook veel gevist en regelmatig gevoerd wordt. In Vak B was het iets anders verdeeld en werden de grotere vissen vooral op de hoge nummers gevangen.
Uiteindelijk bleek na het wegen dat het gewicht in beide vakken op 10 gram na gelijk was, vak A 6190 gram en vak B 6200 gram. Ondanks de kleine regenbuitjes en de soms stevige en frisse wind was het een geslaagde wedstrijd met redelijke vangsten.
Vak A
1-Bas te Woerd 1800 gram 1 pnt.
2-Theo Bruning   850 gram 2 pnt.
3-Bertus Oonk     590 gram 3 pnt.
Vak B
1- Louis Medze 1610 gram 1 pnt.
2 Uwe Kotecki    900 gram 2 pnt.
3- Roger Lickfeldt 870 gram 3 pnt.

De volgende wedstrijd wordt gevist op 12 Mei in de Berkel bij Borculo.
Verslag: H.Wiegerinck