Kennismaking met vissen op een commercial.

Dinsdag, 3 april 2018

Kennismaking met vissen op een commercial.

Het is zaterdagmorgen 31 maart, en rond half negen stonden er 19 vissers van de Karper Winterswijk met nog enkele ouders bij de visvijvers van Aquavita te Driel. Het bleek verder een zonnige dag te worden.
Rond 8:45 was het tijd van loten, er werd nu gevist in twee van de drie vijvers van Aqua Vita en wel Spring Lake en de Match Lake.
Direct na de loting vertrok iedereen dan ook gauw naar zijn of haar stek, om alles op te bouwen.
Om 10:00 startte er een wedstijdje, deze duurde tot 15:00.
Rond de middag werd nog even de bestelling opgenomen, men had de keuze uit een broodje frikandel of kroket. Deze werden dan later op de visstek bezorgd. Dus veel vissers zijn dan ook in deze 5 uur niet echt van hun plek geweest.
Door één ieder werd vis gevangen, al ging dit bij de één toch iets makkelijker als bij de ander. En ging het op de ene vijver ook makkelijker dan op de andere.
Na deze 5 uur werden de vissen gewogen.
Iedereen was toch wel nieuwsgierig wat de een en ander had gevangen.
Even hierna volgde de uitslag. Door het grote verschil in de gevangen gewichten tussen de beide vijvers is er besloten om voor beide vijvers één 1e prijs voor de volwassene en één 1e prijs voor de jeugd uit te delen.
Voor Spring Lake was dit bij de volwassen Wilbert met 36,600 Kilo en bij de jeugd Kirina met 22,945 kilo.
En voor Match Lake was dit bij de volwassen Theo met 5,150 kilo en bij de jeugd Stan met 2,295 kilo.
Al waren er toch misschien nog wel een paar vissers die graag nog iets meer hadden willen vangen.
Maar de meeste vissers die nog niet bekent waren met deze manier van vissen, waren toch aangenaam verrast en vonden dit zeker voor herhaling vatbaar.