Martijn Bijen wint SNERTwedstrijd

Zondag, 18 maart 2018

Wind heel veel wind, koud heel koud en een gevoelstemperatuur van -10 Graden Celsius waren voor 17 vissers geen belemmering om de traditionele snertwedstijd te vissen.

De keet bij de Puls zat al snel vol met warm aangeklede vissers om te loten voor hun vis stek, omdat het weer zo extreem was en de Noordoosten wind vol over de Puls raasde werden de stekken aan de oude spoorbaan zijde uitgezet zodat men de wind in de rug had, helaas kwamen ook enkele vissers vol in de wind te zitten. Het inrichten van de stek duurde door het koude weer langer dan normaal telkens moesten de handen weer even opgewarmd worden en om 13.00 uur kon de wedstrijd beginnen.

Zoals verwacht bleven de aanbeten uit en toen om 14.00 uur een pauze werd ingelast had nog niemand beet gezien, snel weer de keet in om zich op te warmen en te genieten van goed gevulde kop erwtensoep.
Na de pauze werden de vissers nog eens opgewarmd met een heerlijk glaasje Birnensnaps of een Nußgrappa en het leek er op dat ook de vissen zich in die tijd een beetje opgewarmd hadden, Nico Legters verloor een flinke vis en ook werden er hier en daar enkele aanbeten waargenomen.
Uiteindelijk wist Martijn Bijen vlak voor het eind van de wedstrijd toch noch een mooie brasem van 1960 gram te vangen, daarmee was hij de enige visser met vis en konden de andere vissers hun bevroren visnetten en hengels onverrichte zaken inpakken
.
De organisatie had er voor gezorgd dat iedere visser uiteindelijk met een prijsje huiswaarts naar de warme kachel konden gaan.
De volgende wedstrijd, het begin van de zomer competitie voor senioren is op 7 April in het Twente kanaal bij Lochem en op 21 April wordt de Drie Kolken wedstrijd gevist in De Puls, Kolk Meddo en het Kloosterveld.