Team De Karper 1 wint Drie Kolken viswedstrijd

Zondag, 23 april 2017

21 teams van 3 vissers namen zaterdag 22 april deel aan de Drie Kolken viswedstrijd georganiseerd door de WHV De Karper. Dat door de vissers van de verschillende verenigingen uit de regio naar deze wedstrijd wordt uitgekeken bleek maar weer toen de wedstrijd drie dagen na de inschrijfdatum al was volgeboekt. Al vroeg in de morgen ,ruim voor de loting stonden de deelnemers bij De Puls, Kolk Meddo en het Kloosterveld te wachten op de loting voor hun vis plek. Enkele teams hadden al volop in de verschillende kolken getraind en de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.

Na de loting om 7.30 uur konden de vissers in alle rust hun hengels optuigen om volledig voorbereid de wedstrijd van 9.00 uur tot 13.00 uur te vissen.
Direct na het beginsignaal werden al snel de eerste kleine vissen gevangen en naarmate de wedstrijd vorderde lieten ook de brasems en karper zich zien. Omdat elk team onderverdeeld was over de
3 kolken was er tussen de teamleden veelvuldig telefonisch contact over de te volgen tactiek en gevangen vis, de totale vangst van de teamleden tezamen was bepalend voor het eindresultaat.
Nadat de weegploegen alle vissen gewogen hadden kon de ranglijst opgemaakt worden, in het totaal werd er door de 63 vissersruim 45 kilo vis gevangen.
De organisatie had er voor gezorgd dat er voor elk team een prijs te verdienen was, de eerste 10 teams gingen met een goed gevulde tas met vlees naar huis en de overige teams met mooie hengelsportprijzen.

De meeste vis werd gevangen in de Kolk Meddo door Robert Hiddink hij wist bijna 10 kg vis te vangen, in De Puls was dat Herman Ruiters met 4250 gram en in het Kloosterveld Bas Hooglught met 2150 gram.

Uitslag
1  WHV De Karper 1 Winterswijk               12 wedstrijdpunten - 11730 gram
2  HSV Het Voorntje 1 Eibergen                 13 wedstrijdpunten -  5900 gram
3  LHV De Rietvoorn 1 Lichtenvoorde       19 wedstrijdpunten -  2760 gram