Frans Janssen en Stijn Kersten winnen Hooked on Fishing Cup

Zondag, 25 september 2016

Op zondag 25 september is onder bijna tropische omstandigheden de Hooked on Fishing Cup gevist. Deze wedstrijd wordt traditioneel op de laatste zondag van september gevist en is een open jeugdwedstrijd om het Open Winterswijks Kampioenschap.

In totaal verschenen 16 deelnemers bij de loting, 6 in de categorie tot en met 12 jaar en 10 deelnemers in de categorie 13 tot en met 17 jaar.
Direct na aanvang van de wedstrijd werden als snel de eerste visjes gevangen. Gedurende de hele wedstrijd werden er veel kleine vissen gevangen. Alleen Sven Apeldoorn wist een brasem te vangen en Stijn Kersten is bijna een half uur bezig geweest om aan de vaste stok een karper binnen te halen die uiteindelijk precies 6,0 kilo bleek te wegen.
De uitslag van de wedstrijd wordt bepaald door zowel het aantal gevangen vis als het gewicht van de gevangen vis.

Bij de categorie tot en met 12 jaar werd er veel kleine vis gevangen, in totaal wisten de 6 deelnemers 77 vissen te vangen. Na de weging bleek de eindstrijd te gaan tussen Frans Janssen en Thijs Lankheet.
Bij de berekening van de einduitslag bleken Frans en Thijs beide op een gedeelde eerste plaatst te zijn uitgekomen. Omdat bij gelijke uitslag het gewicht de doorslag geeft mag Frans Janssen zich winnaar noemen van de Hooked on Fishing Cup 2016 in de categorie tot 13 jaar.

Bij de categorie van 13 tot en met 17 jaar deden 10 deelnemer mee die tezamen 148 vissen wisten te vangen met een totaal gewicht van 10.290 gram.
Omdat Stijn Kersten een karper wist te vangen van 6.000 gram en hij in totaal 15 vissen wist te vangen leek hij rechtstreeks op de eindoverwinning af te gaan. Echter bleek na het wegen en de berekening het toch nog spannend te zijn geworden. Bram Weerkamp had de meeste vissen gevangen, 44 stuks, met een gewicht van 734 gram. Hiermee zijn Stijn en Bram tezamen op een gedeelde eerste plaats geƫindigd. Ook hier gaf dan het gewicht de doorslag en daardoor mag Stijn Kersten zich winnaar noemen van de Hooked on Fishing Cup 2016 in de categorie 13 tot en met 17 jaar.

De prijzen van deze wedstrijd zijn beschikbaar gesteld door Pure Fishing in samenwerking met Bert Oonk van Hooked on Fishing.