WHV de Karper wint federatieve clubwedstrijd

Maandag, 18 juli 2016

Zondag is bij De Puls de wedstrijd gevist om het federatieve clubkampioenschap. WHV de Karper trad aan tegen HSV de Snoekbaars uit Vorden. Het team van WHV de Karper bestond uit 8 jeugdleden en 3 senioren. Het team van Vorden had 5 jeugdleden en 7 senioren.

Om half negen arriveerde de deelnemers uit Vorden bij De Puls en onder het genot van een kop koffie werd even bijgepraat. Nadat om negen uur de loting geweest was kon er worden opgebouwd. De wedstrijd startte om 10:00 uur en duurde tot 13:00 uur.
De laatste week was er goed vis gevangen aan De Puls en dus waren de verwachtingen hoog gespannen. Dit bleek echter een misrekening. De kleine vis was wel goed te vangen maar de brasem en karper liet het (bijna) totaal afweten.
Alleen Yannick Prinsen wist, naast verschillende kleinere vissen, een mooie brasem te vangen. Hiermee eindigde Yannick op de eerste plaats. Dit zegt echter nog niets over het eindresultaat omdat de punten gaan naar de beste 5 vissers per vereniging. De winnaar van het totaal klassement krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten, enzovoort. Bij jeugdleden die bij de beste 5 van het totaal klassement zijn geƫindigd worden de punten verdubbeld.

De rest van de resultaten lag vrij dicht bij elkaar. Uiteindelijk heeft HSV de Snoekbaars 37 punten behaald en WHV de Karper 44 punten. Hiermee is WHV de Karper door naar de volgende ronde, welke direct de finale is.