Zeer succesvolle jeugdselectie wedstrijd in Duiven

Zaterdag, 4 juni 2016

Zaterdag 4 juni was het zover, 12 jeugdige deelnemers van WHV de Karper reizen om 6:30 uur af naar Duiven om zich daar te melden voor de jeugdselectie wedstijd van HF Midden Nederland. Er wordt gevist in 3 categorieën, onder 25 jaar (U25), onder 20 jaar (U20) en onder 15 jaar (U15). In totaal zijn er 20 deelnemers waarvan er 12 uit Winterswijk!!

Voor WHV de Karper doen mee: Samira Raterink, Youri Reessink, Robin Maas, Thijs Lankheet, Frans Janssen en Stijn Kersten in de categorie U15. In de categorie U20 zijn Bram ten Brinke, Steven Hijink, Kirina Raterink, Bram Weerkamp en Rafaël Frolov van de partij. Yannick Prinsen is de enige afgevaardige van WHV de Karper in de categorie U25.

Om 8:00 uur is de loting in het clubgebouw van De Graskarper te Duiven. Daarna kon iedereen vertrekken naar de vijver aan de Rottumstraat en daar de hengelspullen klaarzetten. 10:25 klinkt het sein dat er gevoerd mag worden en vijf minuten later mag er gevist worden.
Als snel werden de eerste kleine visjes her en der gevangen. Na een kwartier gevist te hebben haakt Steven Hijink een mooie brasem die vakkundig binnen gehaald wordt. Deze brasem bleek de bonusvis na 3 uur vissen, de overige deelnemers wisten wel enkele kleine vissen te vangen maar verder lukte het niemand om nog een brasem binnen te halen. Daarmee mag Steven zich een jaar lang federatie kampioen noemen.

Bij de categorie U15 was het spannend tot aan het moment van wegen. Iedereen wist vis te vangen maar Thijs Lankheet had aan het eind van de rit de meeste vis, in totaal 460 gram en was hiermee federatief kampioen.

In de categorie U25 waren slecht twee deelnemers die goed aan elkaar gewaagd zijn. Yannick Prinsen neemt het op tegen Nick ten Have van De Snoekbaars uit Vorden. Beiden haalde met tussenpozen de één na de andere vis binnen. De weging bracht uitkomst: Yannick 410 gram, Nick 530 gram. Daarmee is Nick winnaar.

De uitslag van de deelnemers uit Winterswijk:

1. Thijs Lankheet 460 gram GEPLAATST VOOR NK
2. Frans Janssen 400 gram GEPLAATST VOOR NK
3. Stijn Kersten 350 gram GEPLAATST VOOR NK
5. Youri Reessink 130 gram
6. Samira Raterink 70 gram
7. Robin Maas 40 gram

1. Steven Hijink 2510 gram GEPLAATST VOOR NK
2. Kirina Raterink 360 gram GEPLAATST VOOR NK
3. Bram Weerkamp 300 gram GEPLAATST VOOR NK
4. Bram ten Brinke 260 gram
7. Rafaël Frolov 70 gram

2. Yannick Prinsen 410 gram

Er is gestreden om totaal 7 beschikbare plaatsen op het NK van 10 september aan de Urkervaart, daarvan worden er 6 opgevuld door deelnemers van WHV de Karper!!!