Bertus Oonk winnaar bij senioren en Kirina Raterink winnares bij de jeugd tijdens nationale hengeldag.

Dinsdag, 31 mei 2016

Zaterdag 28 mei togen 25 vissers naar de waterkant voor de jaarlijks terugkerende wedstrijd tijdens de nationale hengeldag. Met dit deelnemers aantal kon er gewoon in de Puls gevist worden. Om 12 uur werd een begin gemaakt met de loting en om één uur werd het begin signaal gegeven en kon er gevist worden.

Na drie uur en een half uur werd het eindsignaal gegeven en konden de weegploegen aan het werk. Met groot machtsvertoon wist B. Oonk de wedstrijd te winnen. Hij kon 20 vissen vangen met een totaal gewicht van 6 kilo. De tweede prijs is na loting gewonnen door W. Vredenberg met 7 vissen en een gewicht van 2200 gram, derde werd J. Braun met 18 vissen goed voor 1650 gram.

Bij de jeugd was het Kirina Raterink met 1000 gram en 40 vissen die de eerste prijs in de wacht wist te slepen. De tweede prijs was voor Stijn Kersten met 16 vissen en een totaal gewicht van 1850 gram.
Derde werd Tom Damkot met 1800 gram en 8 vissen.

In totaal werden er 106 vissen met een gewicht van 17.575 gram door 14 senioren en 108 vissen met een gewicht van 6395 gram door 6 jeugdleden.
We kunnen spreken van een geslaagde wedstrijd met toch weer goede vangsten. Slechts 5 vissers konden geen vis aanbieden aan de weegploeg.