Bruno Funk winnaar met ruim 5 kilo vis

Zondag, 15 mei 2016

De derde viswedstrijd in de competitie van de WHV De Karper werd gevist in het Twente Kanaal bij Lochem. De organisatie had wederom een mooi parcours uitgezet voor de 24 deelnemers en kon na afloop ruim 15 kilo vis noteren.

Na de wat mindere vangsten in de eerst 2 wedstrijden moest het nu toch eindelijk een keer lukken om meer vissen te vangen. Het was afwachten hoe de vis zich ging gedragen na de warme dagen en de plotseling lage temperatuur op de wedstrijddag. Gelukkig was achter de bomenwal van het Twente kanaal weinig te merken van de stevige wind en tussen de wolken door zaten de deelnemers soms lekker in het zonnetje. De vis had dit niet helemaal begrepen en liet zich sporadisch verlokken tot een aanbeet, enkele vissers kregen zelfs helemaal geen beet te zien.
De vangst bestond voornamelijk uit baars en enkele mooie brasems, voorn werd er niet gevangen.
Het waren wederom de kopplaatsen die goede zaken deden, in vak A was dat Bruno Funk met 5400 gram en in vak B Peter Wohrmann met 1700 gram.

Vak A
1 B.Funk 5400 gram - 7 vissen