Derde 55+ wedstrijd 2016: Bertus laat zien hoe het moet!

Donderdag, 12 mei 2016

Op dinsdag 10 mei werd in de Meddose Kolk de derde 55+ midweekwedstrijd van 2016 gevist. Het was mooi visweer, niet te warm en met een redelijk beheersbaar windje. Vooraf was de hoop dat de vis goed los zou zijn, na de warme afgelopen dagen. Gedeeltelijk was dat ook zo, maar toch viel de vangst op een aantal plekken nog niet mee. Verheugend was wel dat er zowel grote als kleine vis te vangen viel.

Grote vis overigens niet altijd, menig karper was vandaag op de brommer gekomen en viel na het haken aan de gewone vaste stok vaak absoluut niet te houden. Dat lukte Willy Vierkant overigens wel. In een 20 minuten durende dril kreeg Willy zijn 3,5 kilo wegende vis keurig op het kantje en werd daarmee knap 2e Bertus Oonk won vandaag met een mooie mengeling van groot en klein en bijna 4 kilo. Proficiat! Er werd in totaal ruim 20 kilo vis, 315 stuks, gevangen.

De uitslag was als volgt:
1.B. Oonk32 stuks, 3910 gram
2.W.Vierkant2 stuks, 3540 gram
3.C. Brockötter 85 stuks, 1680 gram
4.U. Tieben 59 stuks,1550 gram
5.H. Kuhlman 59 stuks, 1480 gram

Tot slot moet ook Harry Sperwien genoemd worden. Voor de tweede keer werd Harry qua punten 5e. Na loting viel hij evenals de vorige keer echter buiten de prijzen. Meer geluk in de liefde zullen we maar zeggen…..! Al met al weer een mooie vismiddag.
De 55+ wedstrijden worden ook in 2016 weer mogelijk gemaakt door sponsoring van WHV De Karper en Hooked on Fishing, de hengelsportzaak van Winterswijk.

Volgende wedstrijd, op 24 mei in de Puls!