Visles op Koningin Wilhelminaschool

Maandag, 11 juni 2012

Op maandag 11 juni heeft Marcel Prinsen met assistentie van Dick van de Graaf en Wim Beskers een visles gegeven aan groep 7 van de Koningin Wilhelminaschool. Deze visles werd gecombineerd met de "juffendag", op deze dag worden de verjaardagen van de juffen gevierd met de hele klas. De leerlingen wisten dan ook niet van tevoren wat er op het programma stond en waren zeer enthousiast toen ze hoorden dat ze gingen vissen.

In de ochtend werd er in een biologieles aandacht besteed aan de leefomgeving van de vis, visherkenning en werd er geoefend met het onthaken van de vis. Tijdens deze les werd er gebruik gemaakt van de presentatie en het lespakket van Sportvisserij Nederland.

Na de lunch is de hele klas naar de vijver achter de Joost van den Vondelstraat gelopen waar vrijwilligers van WHV de Karper de hengels al hadden opgetuigd zodat na een kleine uitleg direct kon worden begonnen met het vissen.

Al zeer snel werd er menig visje gevangen die meestal door de kinderen zelf onthaak werd. Tijdens deze visexcursie waren ook de vrijwilligers Dick, Dyon en Roger aanwezig om de kinderen te helpen.

Al met al kan er teruggekeken worden op een zeer geslaagde dag.

Uiteraard zijn er deze dag weer veel foto gemaakt die allemaal in het fotoalbum zijn geplaatst. Klik hier voor het fotoalbum